بازدید سفیر دانمارک از میدان نقش جهان

سفیر دانمارک در ایران با بیان اینکه میدان نقش جهان زیباترین میدانی است که دیده‌ام گفت: تمرکز ما روی این است که گردشگران دانمارکی به ایران بیایند و از میدان نقش جهان و تخت جمشید دیدن کنند.

تصویر بازدید سفیر دانمارک از میدان نقش جهان

به گزارش سایت خبری پرسون، جسپر وهر (Jesper Vahr) سفیر دانمارک در ایران که به همراه خانواده‌اش در حال بازدید از میدان نقش جهان (میدان امام خمینی اصفهان) بود بیان کرد: سفر ما به اصفهان تماشایی بوده است من و همسرم برای اولین بار ۲۵ سال پیش به عنوان توریست به اینجا آمدیم در واقع این سومین سفر ما به اصفهان است. اکنون، ما با پسرم و نامزدش اینجا هستیم و سایت‌های اینجا کاملاً دیدنی هستند و فکر می‌کنم این زیباترین میدانی است که در دنیا دیده‌ام.

وی گفت: موقعیت مکانی با کوه‌ها در پس زمینه و فضای بسیار دوستانه به تجربه فراموش نشدنی ما در اینجا می‌افزاید. سایت‌های اینجا کاملاً دیدنی هستند و من فکر می‌کنم این زیباترین میدانی است که در هر جای دنیا دیده‌ام. من فکر می‌کنم ما علاقه بسیار زیادی به سفر در ایران داریم. گرایش به سمت مقصدهای فرهنگی و تمرکز بر این موضوع بدون توجه به تحریم‌ها زیاد است. ما روی این تمرکز می‌کنیم که آژانس‌های دانمارکی زیادی تورهای ۱۵ تا ۲۰ نفره برای ۱۰ روز به اینجا بیاورند. آنها از تهران به اصفهان، یزد، شیراز و تخت جمشید خواهند رفت. تخت جمشید بخش فوق‌العاده و مهمی برای ما است چون یکی از جهانگردان مشهور ما در قرن هجدهم به تخت جمشید آمده بود.

این دیپلمات ارشد گفت: بخشی از مسافران در بازارهای گردشگری دانمارک ترجیح می‌دهند به اسپانیا، پرتغال یا ایتالیا بروند و در ساحل بمانند این منطقی است که مردم از سواحل نیز لذت ببرند.

وهر گفت: گردشگری فرهنگی در کشور متبوعش در حال افزایش است. این نوع گردشگری فرهنگی محور که در سطح بالایی است، در دانمارک رواج یافته است.

سفیر دانمارک همچنین با قدردانی از تلاش‌های همتای ایرانی خود برای توسعه روابط گردشگری بین دو کشور، گفت: به خوبی می‌دانم که افسانه نادی‌پور، سفیر ایران در کپنهاگ نیز با تلاش‌های قابل‌توجهی در حال ترویج گردشگری است.

منبع: مهر

369007