2 شهر گیلان نارنجی شدند/ زنگ خظر موج ششم به صدا درآمد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر شهرهای رودسر و رودبار از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند، گفت: هفته گذشته نیز شهرستان‌های املش و رضوانشهر از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند که این تغییر رنگ‌ها نگران کننده بوده و در زمینه ورود به موج ششم کرونا هشدار می‌دهد.
تصویر 2 شهر گیلان نارنجی شدند/ زنگ خظر موج ششم به صدا درآمد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان گیلان، فردین مهرابیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اعلام جدید رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور از سوی وزارت بهداشت، اظهار کرد: متأسفانه عادی انگاری‌ها و افزایش مسافرت‌ها به گیلان رنگ دو شهر را تغییر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرهای رودسر و رودبار از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند، گفت: تغییر رنگ بندی بر اساس افزایش تعداد بیماران بستری ارزیابی و اعمال می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هفته گذشته نیز شهرستان‌های املش و رضوانشهر از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند، افزود: این تغییر رنگ‌ها نگران کننده بوده و در زمینه ورود به موج ششم کرونا هشدار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید از هرگونه عادی‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جداً خودداری شود، اضافه کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون می‌تواند در برابر کرونا ایمنی ایجاد کند.

فردین مهرابیان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بیش از ۵۰ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری شدند، گفت: هم اکنون ۳۴۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

منبع: مهر

367383

مطالب مرتبط