وزیر علوم در مشهد:

استعدادهای نهفته‌ دانشجویان را شکوفا می کنیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا شرایط برای شکوفا شدن دانشجویان و استعدادهای نهفته آن‌ها فراهم شود گفت: سعی بر آن است که دانشجویان نخبه در جایگاه مناسب خودشان قرار گیرند.
تصویر استعدادهای نهفته‌ دانشجویان را شکوفا می کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز جمعه در حاشیه اختتامیه همایش" آینده روشن" ویژه رتبه‌های برتر کنکور سراسری رشته ریاضی که در مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تاکید ما در وزارت علوم بر اثرگذاری موضوعات فرهنگی و پرورشی در دانشگاه‌هاست تا کمبودهای آموزش غیر حضوری دانشگاه‌ها برطرف شود.

وی افزود: دو سالی می‌شود که دانشگاه‌ها شکل تازه‌ای به خود گرفته و وارد عرصه مجازی و الکترونیکی شده اند بطوریکه در نیم سال جاری برای چهارمین ترم متوالی دانشگاه‌ها به صورت آموزش عالی فعالیت می‌کنند امیدواریم هر چه زودتر شاهد برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی در دانشگاه‌های کشور باشیم.

زلفی‌گل تصریح کرد: بهترین کمکی که وزارت علوم می‌تواند به جوانان نخبه کند نخبه گزینی، نخبه پروری و نخبه گماری است و در این راستا از دانشجویان نخبه حمایت خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: تلاش می‌شود تا شرایط برای شکوفا شدن دانشجویان و استعدادهای نهفته آن‌ها فراهم شود و دانشجویان نخبه در جای مناسب خودشان قرار گیرند و در حوزه‌هایی از آن‌ها استفاده شود که بتوانند در جامعه اثر بخشی بیشتری داشته باشند.

وی گفت: جوانان در دانشگاه‌ها با مطالعه کتاب‌های درسی و حضور در کلاس، علم به دست می آورند تا عالم شوند ولی عقل از مسیر تجربه به دست می‌آید و هر زمان فرد اشتباهی انجام دهد با صرف هزینه و زمان سعی می‌کند تا از تکرار دوباره آن اشتباه جلوگیری کند.

زلفی‌گل خاطرنشان‌کرد: یاد گرفتن تعامل و تکامل یکی از فواید حضور در دانشگاه‌هاست و کسی که وارد دانشگاه می‌شود باید با سایر افراد جامعه در شیوه تفکر و تعقل متفاوت باشد تا از امکاناتی که خدا در اختیار وی قرار داده است به خوبی استفاده کند.

367008