به گزارش سایت خبری پرسون، در اولین جلسه توجیهی رابطین بازاریابی شعب که با حضور مسئولین مدیریت، اعضای گروه راهبری بازاریابی و رابطین بازاریابی شعب در سالن اجتماعات مدیریت برگزار شد؛ صیدنبی حیدریان مدیر شعب استان مرکزی، در سخنانی؛ امر بازاریابی را در جهت معرفی خدمات و محصولات بانک به مخاطبین، بسیار مهم دانسته گفت: در سال های اخیر، مسئولین ارشد بانک، بازاریابی را در کنار روابط عمومی به عنوان یک دایره واحد، با هدف برقراری ارتباط موثرتر با مخاطبین قرار داده، انتظار داشته و دارند که؛ تعامل بانک با مشتریان، علاوه بر تکریم مشتری و احترام به وی، با آگاه سازی او، معرفی خدمات بانک به او در جهت پاسخ به نیازهای مالی و بانکی و در بانک مسکن، با پاسخگوئی شایسته به نیاز مسکن متقاضیان، همراه باشد.
وی افزود: در حوزه روابط عمومی و اعمال شاخص های آن، طی سال های اخیر، بانک به نحو مطلوبی عمل نموده و توانسته است به زعم مشتریان و به گواه نتایج نظرسنجی های صورت گرفته، به عنوان بانکی خوب، مردمی و پاسخگو در اذهان مردم جای گیرد، لیکن در حوزه بازاریابی و جذب منابع، علیرغم تلاش های صورت گرفته، انتظارات مسئولین محقق نشده و جایگاه بانک در جذب سهم قابل توجهی از منابع به ویژه منابع بخش مسکن و ساختمان قابل قبول نمی باشد.
حیدریان تصریح کرد: این در حالی است که بانک مسکن با حجم انبوهی تسهیلات اعطائی، عملکرد چشمگیری داشته و جا دارد به همین میزان، منابع و سپرده تجهیز و در مقام مقایسه، رشدی متوازن داشته باشد.
وی اظهار داشت: نظر کارشناسانه مسئولین ارشد بانک این است که بخش بازاریابی و جذب منابع در شعب نیاز به تقویت داشته، شایسته است هر شعبه در محدوده جفرافیائی خود، اقدام به بازاریابی منطقه ای نموده، مردم را با تنوع محصولات و خدمات بانک آشنا نماید. به همین منظور تیم بازاریابی شعب تحت هدایت مسئولین شعب و حمایت دوایر ارتباطات و بازاریابی مدیریت ها با بکارگیری احد همکاران علاقمند و مسلط به بازاریابی، فعالیت خود را بیش از گذشته ادامه خواهد داد و مزایای رقابتی بانک را به نحو مطلوب به مردم اطلاع رسانی خواهد کرد و در ادامه نتیجه اقدامات، مورد مداقه و بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیر شعب استان مرکزی افزود: من این آگاهی رسانی و تبلیغ خدمات بانک را نه عهده دایره بازاریابی و رابطین شعب؛ که وظیفه تمامی پرسنل شعب و مدیریت در مجموعه صف و ستاد می دانم و انتظار دارم همه همکاران، اعم از مسئولین مدیریت و دوایر ستاد، روسای شعب، معاونین و پایوران ، بانکداران و نیز نیروهای خدوم شرکتی به جذب منابع، به وفادارسازی مشتریان و به خروج منابع از شعب حساس بوده، هر گونه افول در منابع بانک را دغدغه خود بدانند و مستمر پیگیر امر بازاریابی باشند.
حیدریان در خصوص دستورالعمل معرفی، صدور احکام و شروع به کار رابطین بازاریابی شعب گفت: این اقدام در جهت سامان دهی امور بازاریابی و هدفمند کردن این امر در شعب تلقی می شود و زین پس فعالیت های بازاریابی با دقت بیشتری مورد سنجش قرار خواهد گرفت. وی افزود: مدیریت نیز اقدامات مفید و خلاقانه رابطین بازاریابی و دیگر همکاران فعال در این حوزه را که منتج به نتیجه بوده و منابع بانک را افزایش دهد بی پاسخ نخواهد گذاشت و پاداشی متناسب با زحمات و خدمات ایشان تقدیم خواهد کرد.
در ادامه جلسه، هر یک از رابطین بازاریابی شعب، نکاتی پیرامون مشکلات موجود بر سر راه بازاریابی و محدودیت هائی را که در سنوات گذشته با آن مواجه بودند را عنوان داشتند و کارشناسان گروه راهبری بازاریابی مدیریت بدان پاسخ گفتند. در پایان جلسه، احکام مربوط به رابطین بازاریابی شعب به ایشان تقدیم شد.