رشد 258 درصدی صادرات غیرنفتی هرمزگان در نیمه نخست سال 1400

رئیس سازمان صمت هرمزگان ابراز داشت: هدف‌گذاری صادرات کالاهای غیرنفتی بخش‌های مختلف اقتصادی هرمزگان در سال جاری ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار بوده که در ۶ ماهه نخست امسال ارزش دلاری این کالاها در همسنجی با سال گذشته ۲۵۸ درصد افزایش داشته است.
تصویر رشد 258 درصدی صادرات غیرنفتی هرمزگان در نیمه نخست سال 1400

به گزارش سایت خبری پرسون از استان هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به صادرات بیش از یک میلیارد دلاری کالای غیرنفتی از هرمزگان، اظهار کرد: بیش از یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد.

وی ابراز داشت: هدف‌گذاری صادرات کالاهای غیرنفتی بخش‌های مختلف اقتصادی هرمزگان در سال جاری ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار بوده که در ۶ ماهه نخست امسال ارزش دلاری این کالاها در همسنجی با سال گذشته ۲۵۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان داشت: بیشترین سهم کالاهای صادراتی هرمزگان مربوط به بخش صنعت و معدن معادل یک میلیارد و۳۷۱ میلیون دلار بوده است.

قاسمی اظهارداشت: فولاد، سنگ گچ، قیر و غیره از جمله کالاهای صادراتی بخش صنعتی و معدنی استان است که بیشتر به کشورهای آسیایی، آفریقایی و حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی بیان داشت: رونق بیش‌تر بندرهای کوچک، توسعه تجاری با کشور عمان و افزایش زیرساخت‌های بندر جاسک و سیریک از جمله راهکارهای رونق صادرات در استان هرمزگان است.

منبع: مهر

366669