خواص شگفت انگیز گلاب که از آن بی خبرید!

گلاب یکی از پر مصرف ترین عرقیات مفید برای تقویت قلب ، کبد، معده و اعصاب است و به دلیل خواص و طبیعت ویژه ای که دارد آنرا معجزه طبیعت می نامند.
تصویر خواص شگفت انگیز گلاب که از آن بی خبرید!

گل محمدی از خانواده ی گل سرخ با گل برگ هایی به رنگ صورتی است. این گل ها در خرداد ماه ظاهر می شوند و گلاب گیری انجام می گیرد. گل محمدی رایحه ی خوشی دارد، به همین ترتیب گلاب نیز همین رایحه ی خوش را در خود تثبیت می کند گلاب از عرقیات است که از خاصیت درمانی بسیاری برخوردار است، در ادامه با تمام خواص گلاب برای زیبایی، سلامت بدن، درمان بیماری ها و تمام آنچه باید درباره گلاب بدانید آشنا خواهید شد.

گلاب چیست؟

گلاب به مایعی است که از تقطیر گل محمدی به دست می آید. فصل بهار بهترین زمان برای چیدن گل محمدی و تهیه گلاب از آن می باشد. گلاب رایحه ی خوشی دارد و از آن در صنعت عطرسازی استفاده می شود. گلاب علاوه بر صنعت عطرسازی، فواید درمانی بسیاری دارد و دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی، ضد درد، ضد تشنج، ضد برونشیت و… می باشد.

خواص گلاب برای قلب

بدیهی است قلب یکی از اعضای حیاتی بدن است که با اعصاب و روان افراد در ارتباط مستقیم بوده و از آن‌ها تاثیر و انرژی می‌گیرد. پس اگر گلاب می‌تواند ذهن و روح افراد را از فشارهای روانی آسوده ساخته و التیام بخشد، در ادامه می‌تواند یک ماده مفید برای حفظ سلامت قلب محصوب شود. اما خواص گلاب برای قلب به این مورد ختم نمی‌شود. صاف و شفاف نمودن جریان خون در رگ‌ها، کمک به التیام، آرامش و حفظ انسجام بافت رگ‌ها و حفظ سلامت متابولیسم بدن از جمله خواص گلاب برای قلب و سایر اعضای مرتبط با آن است.

موثر در تقویت مغز و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

پروتئین آمیلوئید ماده ای است که روی عملکرد مغز تاثیر منفی دارد و موجب از بین رفتن سلول‌های مغزی و کاهش حافظه شده و بیماری آلزایمر را موجب می شود. گلاب با مهار کردن فعالیت این پروتئین موجب تقویت مغز می شود.

درمان سردرد

گلاب به دلیل تقویت سیستم عصبی که دارد برای درمان سردرد و میگرن موثر است . اگر پارچه‌ای را به گلاب آغشته کرده و بر روی پیشانی خود قرار دهید در کمترین زمان می توانید سردردهای خود را درمان کنید.

خواص گلاب برای کبد چرب

داشتن کبد چرب یکی دیگر از بیماری‌هایی است که افرادی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. نوشیدن روزانه یک لیوان ترکیب آب و گلاب خنک، می‌تواند در درازمدت و به مرور به رفع چربی کبد و جلوگیری از پیشرفت این مشکل کمک کند. خواص گلاب برای کبد چرب به قدری بالاست که پزشکان گاهی پیش از تجویز داروهای شیمیایی و کارخانه‌ای، این روش را به بیماران خود پیشنهاد می‌دهند.

بهبود بیماری های چشمی

گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده قدرتمندی است که می تواند از بروز عفونت جلوگیری کند به همین دلیل گلاب موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری های چشمی مختلف مانند خشکی چشم و آب مروارید و در قطره های چشمی برای درمان موارد ورم ملتحمه استفاده می شود. همچنین خاصیت ضد التهابی و خنک کنندگی که این مایع شگفت انگیز دارد برای درمان پف زیر چشم نیز موثر است .

خواص گلاب برای استرس

افرادی که زیاد دچار استرس و اضطراب می‌شوند، زندگی پرچالش و پرفشاری دارند، دانش‌آموزانی که دچار فشار درسی بالا هستند و یا مادرانی که به تازگی وضع حمل کردند، می‌توانند برای کاهش تنش‌ها و فشارهای روحی خود از خواص گلاب برای استرس بهره بجویند. اسپری کردن گلاب بر روی پوست صورت گردن و بر کف دستان می‌تواند آرامش بخش بوده و این افراد را از فشارهای روحی وارده در امان نگاه دارد.

خواص گلاب برای درمان بیماری های پوستی

گلاب دارای ویتامین های A,C,E,B است و ترکیبات آنتی اکسیدانی است و موجب سبب قوی و نرم شدن سلول های پوست و درخششی سالم می شود. گلاب PH پوست را متعادل می کند و چین و چروک را کاهش می دهد . مصرف گلاب به صورت موضعی برای درمان اگزما ، التهاب پوستی و آکنه ، بریدگی ها ، زخم ها و آفتاب سوختگی نیز مفید است.

فواید گلاب برای تقویت مو

گلاب با بهبود گردش خون ، رشد و سلامت مو را تقویت و به نرم کردن مو ، کنترل شوره و التهاب کمک می کند.

خواص گلاب برای رحم

صحبت از درمان عفونت‌های خارجی و داخلی به وسیله گلاب شد، بد نیست نگاهی هم به خواص گلاب برای رحم بیندازیم. بسیاری از زخم‌ها و عفونت‌های رحم در بانوان به وسیله گلاب قابل درمان است. طب سنتی بر این عقیده است که زنان دارای چنین مشکلاتی می‌توانند در تشت‌های حاوی گلاب نشسته و یا نواحی مبتلا به عفونت را با گلاب شسشتشو دهند.

خواص گلاب برای لاغری

این تصور که گلاب به لاغر شدن افراد کمک می‌کند درست است یا غلط؟ شاید جالب باشد بدانید خواص گلاب برای لاغری شگفت‌انگیز است. گلاب این کار را از طریق چربی سوزی برای بدن افراد انجام نمی‌دهد. بلکه در کنار ورزش و تغذیه مناسب، نوشیدن گلاب سبب می‌شود، سیستم گوارش بدن تنظیم شده و به درستی کار کند. متابولیسم بدن افزایش یابد و قلب و ارگان‌های حیاتی به درستی کار کنند. پس ورزش و رژیم غذایی که فرد در راستای لاغری در نظر گرفته است، موثرتر از زمانی واقع می‌شود که گلاب در کنار این برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد.

به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم، از رژیم‌های غذایی اصولی استفاده کنید. بهاره غفاری یکی از حرفه‌ای‌ترین مشاوران تغذیه است که به شما کمک می‌کند به تناسب اندام برسید و نه‌تنها برنامه غذایی به شما می‌دهد، بلکه برای افزایش تحرک و تغییر سبک زندگی نیز پیشنهادهایی ارائه می‌دهد. از فواید رژیم‌های لاغری بهاره غفاری، ارتقای سلامتی شما و همچنین ماندگاری بالای این رژیم‌هاست که چون به دلیل تغییر سبک زندگی ایجاد می‌شود، می‌تواند به مدت طولانی انجام شده و وزن شما را در اندازه دلخواه نگه دارد.

بریدگی ها ، جای زخم ها و سوختگی ها را بهبود می بخشد

گلاب ضد عفونی کننده است و خواص ضد باکتری دارد که می تواند به بهبود سریعتر زخم کمک کند. این خواص می تواند به پاک سازی و جلوگیری از عفونت بریدگی ها و سوختگی ها کمک کند.

مبارزه با افسردگی

گلاب خواص ضد افسردگی و ضد استرس قوی دارد بوی گلاب برای قلب و مغز مفید آرام‌ بخش و تسکین‌دهنده است . بوییدن گلاب موجب بهبود خلق و خو هم می شود و ناراحتی های عصبی و بی خوابی را کاهش می دهد.

بهبود سرماخوردگی و گلودرد

گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی و یک آنتی بیوتیک طبیعی است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است.

366211