قرایی مقدم در گفت‌وگو با پرسون:

برخی نمایندگان متوجه اهمیت افکار عمومی در پایداری حکومت‌ها نیستند

یک جامعه شناس در رابطه با تصمیم نمایندگان در خصوص تصویب طرح صیانت از فضای مجازی و عدم توجه به نظر مردم گفت: نمایندگان مجلس خیلی متوجه اهمیت افکار عمومی و نقشی که آن در دوام و پایداری حکومت‌ها دارد، نیستند. آمریکا در زمینه اقتصادی میلیاردها دلار خرج تبلیغات می‌کند. آنها معتقدند نیمی از درآمد کالاها را باید صرف تبلیغات کرد.
تصویر برخی نمایندگان متوجه اهمیت افکار عمومی در پایداری حکومت‌ها نیستند

به گزارش سایت خبری پرسون، امان‌الله قرایی مقدم، جامعه شناس در خصوص عدم توجه برخی نمایندگان عضو کمیسیون صیانت از فضای مجازی به نظر مردم در خصوص این طرح به خبرنگار پرسون، گفت: از مهم‌ترین موضوعات و برنامه‌های دولت‌ها افکار سنجی و یا آگاهی از افکار عمومی است و فضای مجازی این زمینه را فراهم می‌کند.

قرایی مقدم تصریح کرد: اهمیت افکار عمومی آنچنان بالا است که یک رشته تحصیلی مرتبط با آن وجود دارد. روانشناسی اجتماعی، روانشناسی نیست، بلکه یک مبحث مهم در زمینه افکار عمومی و جلب و جذب آن است.

وی ادامه داد: امروزه رسانه‌هایی که در فضای مجازی به وجود آمده شفاف سازی می‌کنند و در واقع شرایط سنجش افکار و آگاهی از افکار عمومی و نظرات و عقاید مختلف مردم در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را ایجاد می‌کنند.

این جامعه شناس افزود: این نمایندگان مجلس خیلی متوجه اهمیت افکار عمومی و نقشی که آن در دوام و پایداری حکومت‌ها دارد، نیستند. آمریکا در زمینه اقتصادی میلیاردها دلار خرج تبلیغات می‌کند. آنها معتقدند نیمی از درآمد کالاها را باید صرف تبلیغات کرد.

قرایی مقدم بیان کرد: دو نوع فرهنگ ظاهری و باطنی وجود دارد و نمایندگان مجلس متوجه لایه‌های زیرین جامعه نیستند. نمایندگان مردم به جای آگاهی از اهمیت افکار عمومی و رصد آن از طریق فضای مجازی و سپس برنامه ریزی برای هدایت جامعه، تصمیم متفاوتی اتخاذ و با خواسته افکار عمومی مخالفت می‌کنند.

366001