فرمانده انتظامی استان قزوین:

خروجی هم‌افزایی ناجا و قوه قضاییه، تأمین امنیت در جامعه است

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان این‌که دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در جامعه بیشترین مناسبات کاری را با هم دارند و در این زمینه همکاری و هم افزایی خوبی بین این دو مجموعه قرار دارد، اظهار داشت: این تعامل، همکاری و هم افزایی موجب ارتقای امنیت و افزایش احساس امنیت در سطح جامعه شود.
تصویر خروجی هم‌افزایی ناجا و قوه قضاییه، تأمین امنیت در جامعه است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان قزوین، سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین روز پنجشنبه در نشست مشترک نیروی انتظامی با دادگستری استان قزوین، امنیت و احساس امنیت را ۲ مقوله اساسی دانست و افزود: دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در جامعه بیشترین مناسبات کاری را با هم دارند و در این زمینه همکاری و هم افزایی خوبی بین این دو مجموعه قرار دارد.

وی یادآورشد: برخورد قاطع و به هنگام پلیس با جرائم و آسیب‌های مختلف می‌تواند در تعمیم امنیت و آرامش و انضباط اجتماعی تأثیرگذار باشد.

سردار ابراهیمی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ستون اصلی امنیت بر عهده ناجا است، افزود: حضور پلیس در عرصه‌های اجتماعی نعمتی است که خروجی آن تأمین امنیت و آرامش جامعه است.

به گفته وی همکاری با دستگاه قضا برای نیروی انتظامی ضروری است و در صدر برنامه‌های ناجا در استان قزوین قرار دارد و ارتقای این همکاری منجر به آسایش و آرامش بیش‌تر مردم می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین، حمایت دستگاه قضایی از ناجا را در این استان مثال زدنی دانست و گفت: در سایه این حمایت‌ها نیروی انتظامی استان در انجام وظایف و مأموریت‌های خود از جمله تحقق شعار پلیس هوشمند و امنیت پایدار موفق بوده است.

سردار ابراهیمی اضافه کرد: نیروی انتظامی خود را همکار دستگاه قضا می‌داند و در کنار مسئولان قضایی در راستای اجرای قوانین با آنها همراهی می‌کند، البته در این مسیر برخی از مشکلات هم وجود دارد که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل و فصل شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سرعت عمل بالای پلیس در رسیدگی به تقاضاهای مردمی، یادآور شد: در نیمه نخست امسال، ۴۳۰ هزار تماس با شماره ۱۱۰ به ثبت رسیده که یک سوم آن‌ها عملیاتی شده و برخی از آنها به مراجع قضایی ارجاع شده است.

این مسئول گفت: در همین مدت ۴۰ هزار مراجعه مردمی در ناجا به ثبت رسیده که خیلی از آن‌ها به دستگاه قضا ارجاع داده شده البته در این زمینه تلاش می‌شود موضوعات ابتدا در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها حل و فصل شود تا حجم پرونده‌ها در دستگاه قضا کاهش یابد.

فرمانده نیروی انتطامی استان قزوین در پایان گفت: معتادان متجاهر و کارتن خواب و سرقت‌های خرد امروز جزو دغدغه‌های اصلی نیروی انتظامی است و برای پیشگیری از آن‌ها اقدام می‌کنیم و نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها نیز هستیم البته در بسیاری از موضوعات آمارها کاهش یافته که نشان‌دهنده افزایش امنیت در استان قزوین است.

365468

مطالب مرتبط