مرکز نخبگان کمیته امداد استان اردبیل افتتاح شد

زلالی با بیان اینکه فرزندان خانوار تحت حمایت دارای استعدادهای نهفته‌ای هستند که اگر به خوبی در مسیر شکوفایی قرار گیرند، می‌توانند اقدامات شایسته‌ای را در سطح استان و حتی کشور به انجام رسانند، تصریح کرد: افتتاح مرکز نخبگان «رویش» رویداد بسیار بزرگی است که می‌تواند زمینه‌ساز رشد استعدادها و شکوفایی هرچه بیشتر آن در بین دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند شود.
تصویر مرکز نخبگان کمیته امداد استان اردبیل افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان اردبیل، بهروز زلالی قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل عصر امروز در افتتاحیه مرکز نخبگان «رویش» که در مجتمع فرهنگی تربیتی الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون کمیته امداد استان اردبیل از ۱۶۰ نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی حمایت می‌کند که با افتتاح مرکز نخبگان «رویش» امیدواریم بتوانیم تعداد بیشتری از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت را که دارای استعدادهای برتر هستند، شناسایی و به این مرکز معرفی کنیم.

وی افزود: نخبگان و استعدادهای برتر در ۸ گروه دانش‌آموزی، دانشجویی، علمی- پژوهشی، طلاب علوم دینی و حوزوی، امور قرآنی، اختراعات، امور ورزشی و امور فرهنگی و هنری تقسیم‌بندی شده‌اند.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: یک‌صد دانش‌آموز، ۳۶ دانشجو، ۱۸ غیرمحصل و ۶ طلبه از نخبگان و استعدادهای برتر این نهاد به شمار می‌آیند.

وی به کسب رتبه‌های زیر ۲۰ هزار در کنکور سراسری سال‌جاری توسط ۲۷ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت اشاره کرد و ادامه داد: با کمک‌های خیران و نیکوکاران، مسیر توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان هموارتر خواهد شد که موفقیت در کنکور نیز یکی از مراحل مهم زندگی نوجوانان و جوانان تحت حمایت است.

«رویش» زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها خواهد شد

زلالی با بیان اینکه فرزندان خانوار تحت حمایت دارای استعدادهای نهفته‌ای هستند که اگر به خوبی در مسیر شکوفایی قرار گیرند، می‌توانند اقدامات شایسته‌ای را در سطح استان و حتی کشور به انجام رسانند، تصریح کرد: افتتاح مرکز نخبگان «رویش» رویداد بسیار بزرگی است که می‌تواند زمینه‌ساز رشد استعدادها و شکوفایی هرچه بیشتر آن در بین دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند شود.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل تأکید کرد: شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای نهفته فرزندان خانوار تحت حمایت در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای بهره‌گیری از استعداد و توانایی‌های این نخبگان صورت گرفته تا بتوانیم با استفاده از آن، به سایر کودکان و نوجوانان تحت حمایت نیز کمک کنیم.

حمایت از ۱۴ هزار دانش‌آموز و دانشجو

زلالی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و حدود ۵۰۰ دانشجو تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: هرچقدر حمایت‌ها بیشتر شود، آنها آینده را روشن‌تر خواهند دید و می‌توانند آتیه‌ای سرشار از امید را برای خود ترسیم کنند.

حسین شایقی، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز ضمن ابراز خرسندی از افتتاح مرکز نخبگان «رویش»، بیان کرد: باید سایر دانش‌آموزان و دانشجویان، نخبگان کمیته امداد را الگوی خود قرار دهند که با وجود مشکلات متعدد، توانسته‌اند با تلاش و کوشش افتخارات بسیاری را برای خود و خانواده‌شان کسب کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان در زمینه توانمندسازی، مهارت‌آموزی، برنامه‌های فرهنگی و ارائه طرح‌های مختلف با این مرکز همکاری خواهد کرد، گفت: استعدادهای برتر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در بحث فرهنگی، علمی و ورزشی سرآمد هستند که امیدواریم با همیاری‌های هرچه بیشتر گام‌های موثری را در ارتقای سطح علمی و افتخارآفرینی آنها برداریم.

منبع: فارس

365362