سرپرست شرکت گاز مازندران خبر داد:

510 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند

سرپرست شرکت گاز مازندران از به ۱۱ روستا در بخش چهاردانگه ساری و یک روستا در بخش هزارجریب شهرستان نکا خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
تصویر 510 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان مازندران، مقدم بیگلریان سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان این که طرح گازرسانی به ۱۱ روستا در بخش چهاردانگه ساری و یک روستا در بخش هزارجریب شهرستان نکا به بهره‌برداری رسید، گفت: با گازدار شدن این روستا‌ها و انجام فرایند اشتراک‌پذیری، ۵۱۰ خانوار روستایی و بیش از یک هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

او با بیان اینکه برای پروژه گازرسانی به این روستا‌ها ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، افزود: برای گازرسانی به این روستا‌ها ۷۰ کیلومتر شبکه‌گذاری اجرا و بیش از یک هزار و ۴۰۰ هزار علمک نصب شده است.

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت: شرکت گاز تمام تلاش خود را برای گازرسانی به روستا‌های باقیمانده که قابلیت گازرسانی را دارند، به کار بسته است.

بیگلریان با اشاره به اینکه اکنون گاز طبیعی در شبکه‌های زیرساختی استان به حد کافی وجود دارد و نیاز نیست حتی یک لیتر سوخت فسیلی در بخش‌های خانگی استان مازندران مصرف شود، افزود: طرح گازرسانی، یک پروژه زیرساختی مهم برای توسعه رفاه و حفاظت از محیط زیست است که شرایط مناسب برای ماندگاری جنگل و محیط زیست را افزایش می‌دهد.

روستا‌هایی که اخیرا گازدار شدند شامل؛ کسوت، حاجیکلا، روشن کوه، سادات محله، ششک، کارنام، مزده، کجرستاق، کندس بن، آخورد و کلاکرده از بخش چهاردانگه ساری و روستای ملاخیل هزارجریب نکاء می‌باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

365240

مطالب مرتبط