مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خبر داد:

گازرسانی به ۲۰۰ روستا تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه اعلام کرد: تا پایان امسال ۲۰۰ روستای استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.
تصویر گازرسانی به ۲۰۰ روستا تا پایان امسال

به گزارش سایت خبری پرسون از استان کرمانشاه ، سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت :تا پایان امسال ۲۰۰ روستای استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار می‌شوندو 82 درصد خانوارهای روستایی در کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار می شوند و قرار است با گازدار شدن 315 روستای دیگر ضریب گازرسانی روستاها به 94 درصد افزایش یابد. از طرف دیگر توزیع فراورده‌های نفتی در استان نیز همچنان در حال انجام است و روزانه بیش از 5 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان توسط 350 دستگاه نفتکش جابه‌جا می‌شود.

سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال 1400 تعداد 200 روستای استان کرمانشاه به شبکه گازرسانی متصل می‌شود اظهار داشت: به منظور دستیابی به این هدف و گازدار کردن 200 روستا برنامه‌ریزی شده تا 910 کیلومترشبکه‌گذاری روستایی اجرا شود که اکنون طی سه ماهه اول امسال بیش از 150 کیلومتر آن محقق شده است.

وی عنوان کرد: در این راستا برنامه نصب 10 هزار عدد علمک در روستاها در دست اقدام است که تاکنون بیش از 2000 علمک نصب و مابقی جزو برنامه‌های اجرایی تا پایان امسال است.

شهبازی گفت: گازرسانی به این تعداد از روستاها زمینه برخورداری 12 هزار اشتراک جدید در بخش روستایی را فراهم می‌آورد که تاکنون طی سه ماهه نخست امسال بیش از 1500 اشتراک جدید در این بخش جذب شده است.

وی افزود: 1697 روستا معادل 82 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و کار گازرسانی به 315 روستا به علاوه شهرهای نوسود، ریجاب و شبکه داخلی شهر ازگله با اعتباری بالغ بر 480 میلیارد تومان در درست اقدام است.

شهبازی با بیان اینکه توسعه گازرسانی در سطح روستاها اولویت کاری مجموعه است عنوان کرد: در استان کرمانشاه 99 درصد جمعیت شهری با گازرسانی به 29 شهر و 82 درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به 1694 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی گفت: کار گازرسانی به 315 روستای دیگر به علاوه شهرهای نوسود، ریجاب و شبکه داخلی ازگله با مجموع اعتبار 480 میلیارد تومان در دست اقدام است که با اتمام این پروژه‌ها ضریب گازرسانی به روستاها به 94 درصد و درصد نفوذ کل استان به 98 درصد خواهد رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه نیز از مصرف و توزیع بیش از 265 میلیون لیتر فرآورده نفتی در سه ماه نخست امسال در این استان خبر داد و اظهار داشت: سه فرآورده نفتگاز، نفت سفید و نفتکوره با کاهش مصرف و بنزین با افزایش مصرف روبه‌رو بوده‌اند.

فریدون یاسمی گفت: بیشترین کاهش مصرف مربوط به نفت سفید با 86 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است. در بازه زمانی یاد شده، بعد از نفت سفید، کمترین مصرف مربوط به نفت کوره با 60 درصد و سپس نفتگاز با 11 درصد کاهش بوده است.

وی گفت: فرآورده بنزین در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است. 160 باب جایگاه سوخت در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد 76 باب جایگاه سوخت سی ان جی است.

منبع :تسنیم

330641