روز بدون فوتی کرونا در اردبیل

همزمان با افزایش میزان واکسیناسیون در استان اردبیل، برای دومین بار از زمان آغاز موج پنجم بیماری کرونا در این استان شمار فوتی روزانه ناشی از این بیماری به صفر رسید.
تصویر روز بدون فوتی کرونا در اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون از استان اردبیل، برای دومین بار از زمان آغاز موج پنجم بیماری کرونا در استان اردبیل و همزمان با افزایش میزان واکسیناسیون و کاهش موارد بستری، تحت نظر و بدحال، شمار فوتی روزانه ناشی از این بیماری در استان به صفر رسید.

اما مواردی مانند سرد شدن هوا و حضور در فضاهای بسته، شروع مراسم عروسی و دورهمی، مسافرت‌ها و بازگشایی دانشگاه‌ها می‌تواند مجدداً باعث افزایش بروز بیماری گردد که لازم است همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تداوم تزریق کامل واکسن توجه جدی شود.

بنا بر آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته ۳۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و مورد فوتی ناشی از این بیماری وجود نداشت.

شمار بیماران بستری به ۱۹۳ نفر رسید

طی همین مدت خوشبختانه تعداد بهبودیافتگان از بستری‌شدگان بیشتر بود و ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۹۳ نفر رسید که نسبت به دیروز کاهش ۷ موردی داشته و از این تعداد ۴۵ بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۹۹ بیمار نیز تحت نظر هستند.

تزریق بیش از ۲۶ هزار دُز واکسن در شبانه‌روز گذشته

با تزریق ۲۶ هزار و ۶۷۶ دُز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته، تاکنون یک میلیون و ۵۰ هزار و ۳۸۶ دُز واکسن در استان اردبیل تزریق شده که از این مقدار ۷۴۶ هزار و ۲۵۵ دُز مربوط به نوبت اول و ۳۰۴ هزار و ۱۳۱ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، نیر، نمین و گرمی در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان‌های کوثر، سرعین، بیله‌سوار و اصلاندوز در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

منبع: فارس

364812