افزایش روزانه تلفات در روسیه

روسیه با ثبت ۹۶۸ فوتی جدید بر اثر ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، رکورد جدید تلفات روزانه کرونایی را در این کشور ثبت کرد.

تصویر افزایش روزانه تلفات در روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، روسیه رکوردی جدید در تعداد روزانه قربانیان کرونا ویروس را در این کشور ثبت کرده که این روند افزایشی همچنان ادامه دارد و تقریباً هر روزه در ماه اکتبر (ماه جاری میلادی) رکوردهای جدیدی را گزارش می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، ۹۶۸ تن در روسیه در یک روز گذشته بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند که این آمار حدود ۱۰۰ مورد مرگ و میر روزانه بیشتر از تعداد ثبت شده در اواخر ماه سپتامبر است.

همچنین بیش از ۲۹ هزار مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ نیز در یک روز گذشته در این کشور به ثبت رسیده است.

مقامات روسیه این افزایش شدید موارد فوتی کرونایی را ناشی از واکسیناسیون پایین در این کشور می‌دانند.

تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر روسیه، روز جمعه اعلام کرد که ۴۷.۸ میلیون یا تقریبا ۳۳ درصد از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده و ۴۲.۴ میلیون نفر یا حدود ۲۹ درصد از این جمعیت نیز به طور کامل واکسینه شده‌اند.

همچنین در مجموع می‌توان گفت که حدود ۷.۸ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۲۱۵ هزار و ۴۵۳ مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس نیز در روسیه به ثبت رسیده است.
کرملین نیز از ایده اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید و سراسری خودداری کرده و قدرت تشدید محدودیت‌ها را به مقامات منطقه‌ای واگذار کرده است. همچنین در برخی از مناطق این کشور از جمله مسکو و سن پترزبورگ، زندگی و مشاغل تا حد زیادی به حالت عادی بازگشته است.

منبع: ایسنا

364657