بازدید سر زده رئیس کل دادگستری استان فارس از زندان جهرم

رئیس کل دادگستری استان فارس در سفر سرزده به شهرستان جهرم، ملاقات چهره به چهره با زندانیان داشت و به بررسی مشکلات مددجویان و همچنین دیدار با برخی قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان پرداخت. همچنین زمینه آزادی 16 تن از زندانیان را فراهم ساخت.
تصویر بازدید سر زده رئیس کل دادگستری استان فارس از زندان جهرم

به گزارش سایت خبری پرسون از استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در سفر سرزده به شهرستان جهرم، ملاقات چهره به چهره با زندانیان داشت و به بررسی مشکلات مددجویان و همچنین دیدار با برخی قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در ادامه بازدیدهای سرزده خود ضمن حضور در حوزه قضایی شهرستان جهرم با حضور در دفتر فرمانده انتظامی این شهرستان با تبریک هفته نیروی انتظامی از تلاش‌های شبانه روزی پرسنل خدوم نیروی انتظامی تقدیر کرد.

وی با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش جامعه مدیون فداکاری نیروهای انتظامی است، گفت: تعامل و همکاری دو مجموعه می‌تواند امنیت اجتماعی را در جامعه تقویت نماید.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با حضور در زندان شهرستان جهرم ضمن دیدار از بندهای مختلف زندان با جمعی از زندانیان ملاقات و ضمن بررسی مشکلات قضایی آنان زمینه آزادی 16 تن از زندانیان را فراهم ساخت.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس بر لزوم سرکشی و بازدیدهای هدفمند رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و قضات از زندان‌های استان تأکید داشت و گفت: سرکشی به زندانیان از جمله موضوعات تأکید شده در روایات اسلامی است و انجام این امر مهم علاوه بر وظیفه قانونی قضات وظیفه شرعی آنان نیز می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در این بازدید هدفمند که به همراه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب و تنی چند از قضات شهرستان جهرم صورت گرفت خاطرنشان ساخت: در راستای اجرای دستورالعمل ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، قضات استان ضمن بازدید و بررسی وضعیت زندانیان با استفاده از تأسیسات ارفاقی، شرایط لازم در جهت بهره مندی از آزادی و عفو مشروط دارند را فراهم نمایند.

در ادامه این بازدید و پس از سرکشی هدفمند از بندهای مختلف زندان شهرستان جهرم موارد و مشکلات زندانیان بررسی و درخواست‌های مددجویان با دستورات قضایی رئیس کل دادگستری استان به مقامات ذی‌صلاح ارجاع گردید و همچنین 15 تن از زندانیان با مرخص پایان حبس و یک تن از زندانیان نیز با تعلیق اجرای مجازات از زندان آزاد شدند.

منبع: فارس

364497