سخنگوی صنعت برق کشور:

ماینرهای ساختمان بورس به سرعت شناسایی شدند

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: زمان زیادی از نصب ماینر در شرکت بورس نگذشته بود که شناسایی صورت گرفت. زیرا به محض اینکه کنتور در دوره قرائت قرار می‌گیرد، افزایش مصرف قابل تشخیص است،

تصویر ماینرهای ساختمان بورس به سرعت شناسایی شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به روش‌های شناسایی استفاده از ماینر در مکان‌های مختلف، اظهار کرد: کنتورهای اندازه گیری یکی از ابزارهای شناسایی هستند و در حال حاضر نیز بیشترین کشفیات از طریق همین کنتورهای اندازه گیری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق آمار ۲۷ درصد شناسایی ها مربوط به اطلاع رسانی مردم می‌شود، گفت: تا کنون ۲۲۰ هزار دستگاه ماینر کشف شده که عمده آن ها از طریق دستگاه های اندازه گیری و مقایسه میزان مصرف با دوره‌های قبل بوده است.

سخنگوی صنعت برق کشور ادامه داد: در این میان عده ای از افراد کنتورها را دستکاری می کنند که موجب می شوند تفاوت میزان مصرف از چشم همکاران توزیع برق دور بماند و دستگاه های اندازه گیری درست عمل نکنند، البته برای این بخش نیز روش هایی وجود دارد و قطعا شناسایی صورت می‌گیرد.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب را در این حوزه صنعت برق متحمل شده است، تصریح کرد: هیچ هماهنگی با هیچ دستگاه و سازمانی برای استفاده از ماینر صورت نمی‌گیرد چراکه بیشترین آسیب و خسارت متحمل صنعت برق است و ما به هیچ عنوان با این موضوع موافق نیستیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا این امکان وجود دارد که در شرکت های دیگر نیز دستگاه های ماینر فعال باشند، گفت: قطعا مسوولان هر دستگاه نسبت به این مساله پاسخگو هستند و اگر کشفی در هر سازمان و یا اداره ای صورت بگیرد، برخورد جدی صورت خواهد گرفت، لذا مسوول ادارات دولتی قطعا نظارت کافی در این زمینه خواهند داشت و صنعت برق نیز با جدیت نسبت به این موضوع اقدام می کند.

به تازگی شرکت توزیع برق تهران بزرگ نیز در خصوص کشف تعدادی دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: صنعت برق با این مورد نیز بر اساس قوانین موجود، برخورد جدی به عمل خواهد آورد. بر اساس گزارش مامورین بازرسی از محل، تعداد ۸۲ دستگاه ماینرکه درلحظه بازدید این شرکت در مدار قرار نداشتند کشف و ضبط شده، گفتنی است مصارف محل موردنظر تحت بررسی است.

صنعت برق تاکید می دارد نگهداری یا اتصال دستگاه های استخراج رمزارز فاقد مجوز به هر نحو و در هر محل، غیرقانونی بوده و مسئولیت آن در موارد سازمانی بر عهده بالاترین مقام سازمان و در سایر موارد بر عهده شخص دارنده انشعاب برق است و لذا به مسئولان دستگاه های اجرایی و سایر متذکر می شود با دقت در رعایت موارد فوق از سو استفاده افرد سودجو که شرایط آسیب به منافع عمومی و شبکه برق کشور را فراهم می آورند جلوگیری به عمل آورند.

همچنین از همه هموطنان خواهشمند است در صورت مشاهده مواردی از این دست و استفاده غیرمجاز از برق، نسبت به انعکاس آن از طریق سامانه سمات به https://www.tavanir.org.ir/samaat اقدام و از پاداش در نظرگرفته شده بهره مند شوند.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در سال جاری در حدود۸۰۰۰ ماینر غیرمجاز را کشف و تحویل مراجع انتظامی داده است.

منبع: ایسنا

363476