مطالبه جدی مردم همدان حضور مدیران بومی است

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ابراز داشت: امروز به دلیل عملکرد نامناسب برخی مدیران غیربومی مطالبه مردم استان حضور مدیران بومی در استان و افرادی از جنس فرزندان خود استان است افرادی که مردم را بفهمند و دلسوز آنها باشند.
تصویر مطالبه جدی مردم همدان حضور مدیران بومی است

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، احمد حسین فلاحی رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تشریح فعالیت مجمع نمایندگان استان همدان اظهار داشت: در طول دوره چهار سال فعالیت مجمع نمایندگان قرار شد فعالیت این مجموعه را به 3 دوره تقسیم کرده و در هر دوره یک‌تن از نمایندگان ریاست مجمع را بر عهده بگیرد.

وی بابیان اینکه در طول این مدت جلسات بسیاری برگزارشده و هر فرد مسئول انجام کاری بود، افزود: متأسفانه در این دوره شاهد دخالت مجموعه استانداری همدان در امورات مربوط به مجمع نمایندگان و همچنین تعیین تکلیف برای این مجموعه از سوی آنها بودیم مسائلی که مستندات آن نیز وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با این توضیح که در مسئله انتخاب استاندار نیز به درخواست وزارت کشور برگه‌هایی در اختیار نمایندگان قرار گرفت تا نظرات خود را پیرامون گزینه‌های خود به وزارت کشور ارائه دهند گفت: متأسفانه باوجود جلساتی که در مجمع برگزار شد برخی افراد اخباری را منتشر کردند که خلاف واقع بود یعنی می‌گفتند وزارت کشور دراین‌باره از مجمع نمایندگان نظر نخواسته است درصورتی‌که این‌گونه نبود.

فلاحی بابیان اینکه در مجموع جلسات برگزارشده در مجمع نمایندگان استان پنج گزینه به تائید اعضا رسیده و من شخصاً لیست این افراد را به وزیر کشور ارائه دادم مطرح کرد: وزیر کشور پس از دریافت اسامی افراد پیشنهادی گفت: اولویت من برای انتخاب استانداران گزینه‌های نظامی نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمعی از نمایندگان استان ترجیح دادند در دیداری خصوصی وزیر کشور را ملاقات کرده و سخنان خود را با وی در میان بگذارند عنوان کرد: این وزیر کشور است که درنهایت استاندار را طبق اختیارات قانونی خود باید انتخاب کند و ما تنها نظر مشورتی به ایشان دادیم.

وی بیان کرد: ما در استان همدان به استانداری نیاز داریم که بتواند یگان مدیریتی استان را نوسازی کند و سامانی به وضعیت مدیران به‌ویژه مدیران پروازی در استان بدهد.

فلاحی با این توضیح که اگر امروز کارها در استان خوابیده، صنعت رونق ندارد و یا کارها بلاتکلیف مانده‌اند به این دلیل است که تعداد زیادی از مدیران فعال در استان پروازی هستند گفت: یکی از مؤلفه‌های انتخاب استاندار توسط وزیر کشور داشتن دید اقتصادی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با انتخاب استاندار جدید توسط وزارت کشور شاهد تحول در استان باشیم، مدیری جهادی که در کف جامعه حضورداشته باشد، پروژه‌ها را فعال کرده، پای حرف مردم بنشیند و بتوانند کارها را پیش ببرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره دخالت‌های برخی نمایندگان در امور استانداری نیز اظهار داشت: معتقدم استانداری باید بیاید که مستقل بوده و تابع هیچ‌کسی نباشد بنابراین اگرچه نمایندگان مجلس استانداران را پیشنهاد داده و یا به وزیری رأی اعتماد می‌دهند اما این به‌منزله نفی‌شان نظارتی نماینده مجلس نیست پس دخالت نمایندگان در عزل و نصب افراد کار اشتباهی است چراکه استاندار خودش باید این کار را انجام دهد.

وی درپاسخ به این سوال که در حال حاضر برای استانداری همدان گزینه نظامی خوب است یا غیرنظامی عنوان کرد: برای ما نظامی و غیرنظامی بودن فرد اهمیت ندارد چراکه ما مدیری پاشنه کشیده می‌خواهیم که درد مردم را بداند و بتواند تحول ایجاد کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان تصریح کرد: استاندار می‌تواند در انتخاب دیگر مدیران استان نیز نظر دهد بنابراین اگر خود استاندار فردی جهادی باشد می‌تواند در چینش مدیران افراد مناسب را انتخاب کند.

وی ادامه داد: متأسفانه ما در مدیران با فقر خلاقیت و کارآمدی روبرو هستیم از سوی دیگر بسیاری از مدیران استان نیز پروازی بوده و در بین جامعه حضور ندارند بنابراین اگر اتفاقی بیفتد چگونه می‌خواهند کار را انجام دهند.

فلاحی بیان کرد: امروز به دلیل عملکرد نامناسب برخی مدیران غیربومی مطالبه مردم استان حضور مدیران بومی در استان و افرادی از جنس فرزندان خود استان است افرادی که مردم را بفهمند و دلسوز آنها باشند.

وی در مورد حل مسئله تأمین آب پایدار برای همدان نیز بابیان اینکه در سال‌های گذشته باید مسئولان استان مصوبه رهبر معظم انقلاب را اجرایی می‌کردند که متأسفانه این کار رخ نداده و دیگر طرح‌ها نیز به نتیجه نرسیده است گفت: امروز طرح اضطراری آب‌رسانی به همدان از طریق چاه‌های موجود در منطقه خالق وردی تأمین می‌شود که البته این منطقه یعنی منطقه کبودراهنگ و انتهای بهار نیز با کمبود آب روبرو هستند و نمی‌توان این را تأمین آب پایدار دانست.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با این توضیح که در بخش کشاورزی و تأمین آب نگاه ما باید به ظرفیت درونی استان باشد مطرح کرد: یکی از مشکلات ما عدم وجود برج خنک‌کننده در نیروگاه همدان است درحالی‌که که برخی نیروگاه‌ها دو برج خنک‌کننده دارند نیروگاه شهید مفتح تنها یک برج خنک‌کننده آن فعال‌شده که پیگیریم برج دوم آن نیز راه‌اندازی شود.

فلاحی همچنین از احتمال تفکیک جهاد کشاورزی به دو وزارتخانه جهاد و کشاورزی خبر داد و گفت: متأسفانه با ادغام جهاد سازندگی با کشاورزی مسئله ترویج مغفول واقع شد بنابراین مجلس در نظر دارد در صورت امکان این دو مجموعه را بار دیگر از هم جدا کند تا برخی مشکلات حل شود.

منبع:تسنیم

352627