به گزارش سایت خبری پرسون، علی باقرزاده، رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: «پلتفرم آموزشی شاد» به منظور اختصاصی کردن امکانات برای مدیران، معلمان و دانش آموزان، نیازمند دریافت اطلاعات از سامانه وزارت آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: برای این کار ابتدا باید دانش آموزان، در مدرسه واقعی ثبت نام شوند، کلاس بندی صورت گیرد و معلم هر کلاس و هر عنوان درسی، مشخص شود و این اطلاعات پس از ثبت در سیستمهای یکپارچه از طریق کد، به پلتفرم شاد، منتقل شود.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: هر کاربر در ابتدای ورود به شبکه شاد، احراز هویت می شود؛ یعنی اطلاعات کاربر، با اطلاعاتی که قبلاً در سامانه وزارت آموزش و پرورش در سطح مدارس و مناطق ضبط شده، کنترل و در جایگاه مناسب در شبکه شاد قرار میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون اطلاعات قریب به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز ثبت نام شده، به شاد منتقل شده است، اما اگر دانش آموزی به هر دلیلی هنوز ثبت نام نشده باشد، در شاد احراز هویت نخواهد شد. همچنین، معلمانی که به تازگی به استخدام آموزش و پرورش در آمدهاند یا مدیرانی که محل خدمت آن ها از مهر امسال تغییر کرده است، تا زمانی که اطلاعاتشان در سامانههای «سیدا» نهایی نشده باشد، در شاد احراز هویت نمیشوند.
باقرزاده با یادآوری رونمایی از نسخه جدید شاد، تصریح کرد: در نسخه جدید امکانی برای تمام مدیران و معلمان فراهم شده که میتوانند به تعداد مورد نیاز کلاس تشکیل داده و دانش آموزان خود را اضافه کنند.
سه راهکار آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید
وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری سه راهکار برای آموزش پیش بینی شده است. راهکار اول برای مدارس روستایی کوچک که امکان حضور دانش آموزان در مدارس وجود دارد، در این مدارس آموزش از ابتدای مهر ماه به صورت حضوری انجام میشود. قصد داریم تا پایان مهرماه و اوایل آبان ماه، حضور دانش آموزان را هر چند هفته ای یک روز در تمام مدارس سراسر کشور داشته باشیم.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: راهکار دوم، آموزش از طریق «مدرسه تلویزیونی ایران» است. در این باره، چهار کانال آموزشی پیش بینی شده و از هشت صبح برنامه های آموزشی در مدرسه تلویزیونی ایران، آغاز می شود. جدول ارائه دروس نیز به تمام مدارس کشور ابلاغ شده است.
باقرزاده افزود: نوع دوم آموزش غیر حضوری و راهکار سوم آموزش، ارائه «آموزش از طریق شبکه شاد» است.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: در نسخه جدید شاد، در درجه اول گرافیک این پلتفرم طبق نظر کارشناسان خبره، معلمان و دانش آموزان تغییر کرده و در درجه دوم سرویس های خاصی برای استفاده کاربران فراهم شده است. مهمترین سرویس افزوده شده به شاد امکان «گفت وگوی گروهی» است که تعامل دانش آموزان را با معلمان در سر کلاس فراهم می کند. همچنین، در نسخه جدید پلتفرم شاد، امکان ارزیابی دانش آموزان از سوی معلمان، ارتقا پیدا کرده است.
وی گفت: برای استفاده بهینه معلمان و دانش آموزان از سرویس های جدید شبکه شاد، راهنمای استفاده از این سرویس ها تهیه شده و از طریق شبکه شاد در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گرفته است که تا کنون بیش از ۵ میلیون بازدیدکننده داشته است.
باقرزاده در پاسخ به این سوال که «دانش آموزان کدام دوره تحصیلی، چه دروسی را باید از طریق برنامه تلویزیونی و چه دروسی را از طریق مدرسه شاد آموزش ببینند؟»، تصریح کرد: در دوره ابتدایی تمام دروس از طریق «مدرسه تلویزیونی» نوبت صبح به دانش آموزان، ارائه می شود و تکرار آن بعدازظهر طبق برنامه ریزی های انجام شده از طریق شاد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. لذا، این امکان فراهم شده که این دو همدیگر را پوشش دهند و همین شرایط برای متوسطه اول و متوسطه دوم و دروس کار و دانش هم، طبق جدول برنامه هایی که به مدارس ابلاغ شده، وجود دارد.
وی افزود: بخشی از دروس هم از طریق شبکه چهار ارائه می شود و دروس مرتبط با قرآن و معارف از طریق شبکه قرآن در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: بر اساس امکانی که صدا و سیما فراهم کرده است؛ بازپخش برنامههای آموزش تلویزیونی انجام میشود و با تلاش همکاران، توافقی بین مدرسه تلویزیونی ایران و شاد انجام شده که به صورت هم زمان دانش آموزان بتوانند آموزش های ارائه شده در مدرسه تلویزیونی ایران را از شبکه شاد و از طریق گوشی تلفن همراه خود مشاهده کنند.
باقرزادع بیان کرد: در حال حاضر دانش آموزان از طریق مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد آموزشهای لازم را دریافت میکنند و در آینده با شروع کلاسهای حضوری، حتماً برنامههای درسی دانش آموزان از هر سه طریق مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و حضور در مدارس ارائه خواهد شد.
منبع: عصر ایران