مستند «زندگی میان پرچم های جنگی» به اسپانیا رفت

مستند «زندگی میان پرچم‌های جنگی» (Life Among War Flags) در بیستمین دوره جشنواره فیلم ImagineIndia اسپانیا نمایش داده می شود.
تصویر مستند «زندگی میان پرچم های جنگی» به اسپانیا رفت

به گزارش سایت خبری پرسون، به‌ نقل از روابط‌عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند که محصول شبکه بین المللی پرس تی وی است این روزها در بخش مسابقه فیلم‌های مستند این جشنواره با 14 مستند دیگر راه یافته رقابت می کند؛ رویداد هنری مهمی که تا 17 مهرماه ادامه دارد.

داستان «زندگی میان پرچم های جنگی» که اسلام زاده آن را در سال 97 ساخت، با روستای کورک مغول در شمال غرب افغانستان آغاز می شود که ظاهری عادی دارد. کودکانی با بازی‌های ساده، چوپانی با گله کوچکش و کشاورزی که محصولاتش را برداشت می‌کند. اما این روستا نمی‌تواند قریه‌ای عادی باشد؛ چرا که مردم مجبور هستند در میان جنگ طالبان، آمریکایی‌ها و ارتش زندگی کنند و بدتر از آن اینکه، اخیرا شایعاتی مبنی بر حضور داعش در حوالی روستا به گوش می‌رسد…

علاوه بر اسلام زاده، سایر عوامل مستند «زندگی میان پرچم های جنگی» عبارت اند از: پژوهشگر ، سیدحسام رضوی؛ نویسنده،فرید دغاغله؛ تصویربرداران، محسن اسلام ‌زاده و مهدی خوش ‌نژاد؛ تدوینگر، فرید دغاغله؛ طراحی و ترکیب صدا، محمدحسین ابراهیمی؛ اصلاح رنگ و نور، آرمین به امید حق و گوینده فرید دغاغله. مجری طرح این مستند نیز مرکز فرهنگی میثاق است
کسب جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت»، حضور در میان ۱۰ فیلم منتخب بخش مستند جشنواره فیلم فجر سال 98 و حضور در جشنواره‌های بین‌المللی نظیر «فیلم‌های آسیایی بارسلونا» و بازار فیلم «ویژن دوریل» سوئیس از جمله دیگر افتخارات این مستند شبکه پرس تی وی است.

بیستمین دوره جشنواره فیلم ImagineIndia اسپانیا از ۲۴ سپتامبر الی ۹ اکتبر ۲۰۲۱ (۲ الی ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰) در شهر مادرید برگزار می‌شود.

352152