اظهار امیدواری وزیر امور خارجه نروژ به احیای برجام

وزیر خارجه نروژ در دیدار با امیرعبداللهیان نسبت به احیای برجام ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت که ایران در سیاست خارجی این کشور جایگاه خاص خود را حفظ خواهد کرد.
تصویر اظهار امیدواری وزیر امور خارجه نروژ به احیای برجام

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «اینه اریکسون سوریده» وزیر خارجه نروژ امروز (جمعه) در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک موضوعات دوجانبه و وضعیت افغانستان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ایران در سیاست خارجی نروژ جایگاه خاص خود را حفظ خواهد کرد

وزیر خارجه نروژ در این دیدار گفت که هر چند طی هفته‌های آتی تغییر و تحول در دولت این کشور اتفاق خواهد افتاد، اما ایران در سیاست خارجی نروژ جایگاه خاص خود را حفظ خواهد کرد.

اریکسون سوریده با اشاره به اوضاع افغانستان، برای رایزنی‌های منظم‌تر در این خصوص اعلام آمادگی کرد و گفت تحولات افغانستان هم در سطح منطقه‌ای و هم در سطح بین‌المللی دارای تبعات دامنه دار است.

وزیر خارجه نروژ به موضوع برجام نیز اشاره کرد و با بیان این‌که این توافق در ساختار سیاست بین‌الملل از جایگاهی ویژه برخوردار است، برای احیای این توافق ابراز امیدواری کرد.

دعوت از وزیر خارجه نروژ برای سفر به تهران

در ادامه این نشست، وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به برگزاری کمیته سیاسی دو کشور در سطح معاونان سیاسی دو وزارت خارجه است، از وزیر خارجه نروژ برای سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ظرفیت‌های متعدد جهت گسترش روابط دو کشور، تصریح کرد که اولویت جدی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط اقتصادی و تجاری خارجی است و این دولت برای گسترش روابط در این چارچوب، آمادگی کامل دارد.

افغانستان تنها از مسیر گفت‌وگوی اصیل بین‌الافغانی و تشکیل یک دولت فراگیر به آرامش و ثبات می‌رسد

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به این‌که در خصوص موضوعات منطقه‌ای امکان همکاری‌های جدی‌تری وجود دارد، خاطرنشان کرد: افغانستان تنها از مسیر گفت‌وگوی اصیل بین‌الافغانی و تشکیل یک دولت فراگیر به آرامش و ثبات می‌رسد و در صورتی که همه برای تحقق این شرایط کمک نکنند، امکان بروز چالش‌هایی جدی در آینده وجود خواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران از همه توان خود برای تسهیل کمک‌رسانی به افغانستان استفاده کرده است، برای همکاری با نروژ در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، دانمارک، ایتالیا، صربستان و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

منبع:فارس

351813