سخنگوی کمیسیون امنیت با اشاره به اظهارات بایدن در سازمان ملل؛

آمریکا حق ندارد برای بازگشت به برجام شرط و شروط تعیین کند/ بایدن، بزک شده ترامپ است!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: آمریکا عضو برجام نیست و حق اظهار نظر در مورد برجام را ندارد و در جایگاهی نیست که برای بازگشت به آن شرط مشخص کند.
تصویر آمریکا حق ندارد برای بازگشت به برجام شرط و شروط تعیین کند/ بایدن، بزک شده ترامپ است!

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود عباس زاده مشکینی نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جو بایدن سیاست های ترامپ را در دنبال می کند و صحبت های شب گذشته او نشان داد در مواجهه با برجام سیاست جدیدی ندارد.

وی افزود: قانون مصوب مجلس و تاکید مقامات ارشد نظام بر این است که اگر آمریکایی ها و طرف های غربی برجام به تعهدات خود عمل کردند و تحریم ها را به شکل قابل راستی آزمایی برداشتند جمهوری اسلامی ایران نیز به مسیر خود در اجرای توافق ادامه می دهد در غیر این صورت حق مشروع ایران مقابله به مثل با رفتار طرف‌های بدعهد است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: ایران به برجام عمل کرد و در همه مدت پایبندی کامل داشت اما آمریکا از آن خارج شد و حالا آمریکا عضوی از برجام نیست و حق صحبت کردن در مورد آن و شرط گذاشتن برای بازگشت به برجام را ندارد.

وی ادامه داد:ما از برجام عبور کرده ایم و کشور را با اتکا به توان داخلی و ظرفیت های خود اداره می کنیم و برنامه جامع اقدام مشترک دیگر اولویت ما نیست و موضوعی است در کنارسایر مسائل و جمهوری اسلامی ایران با تعامل سازنده با همه دنیا به ویژه قدرت های آسیایی مسائل خود را پیش می برد و غربی ها دیگر نمی توانند با برجام به ایران فشار وارد کنند.

نماینده مشکین شهر درمجلس با بیان اینکه بایدن بر خلاف شعار بازگشت به برجام رفتار می کند گفت: سیاست راهبردی آمریکا تحت تاثیر لابی پشت پرده صهیونیستی است و اظهار نظر بایدن در سازمان ملل ناشی از این فشار ها است و اینگونه رفتار های بایدن نشان داده او نمونه پیچیده تر و بزک شده ترامپ است و اروپا نیز در کنار بایدن قرار دارد و نقش پلیس خوب را ایفا می کند و در مواضع خود مستقل نیست و این گونه رفتار برای اعتبار اتحادیه اروپا گران تمام خواهد شد.

رئیس جمهور ایالات متحده طی اظهاراتی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی هستیم و با متحدانمان برای بازگشت به توافق هسته ای اقدام می کنیم و آماده بازگشت به برجام هستیم در صورتی که ایران به تعهدات خود در این توافق پایبند باشد.

منبع : خانه ملت

351407