رئیس دانشگاه علوم پزشکی؛

۵۸ درصد از جمعیت استان آذربایجان‌غربی علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: به طور میانگین 58 درصد جمعیت استان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که این میزان در ارومیه 67 درصد ولی در برخی از شهرستان‌ها چون پیرانشهر، اشنویه و چالدران کمتر هست.
تصویر ۵۸ درصد از جمعیت استان آذربایجان‌غربی علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اظهارداشت: وضعیت استان همچنان قرمز است و اولین خواست مدافعین سلامت از مردم عزیز پرهیز از حضور در تجمعات است.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی و من به عنوان رئیس دانشگاه سعی در کاهش تجمعات را داشتیم چون خود را در قبال مدافعان سلامت که با جانفشانی در راه مبارزه با این ویروس منحوس به طور شبانه‌روزی در فعالیت هستند مسئول می‌دانیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص روند واکسیناسیون گفت: استان آذربایجان‌غربی با تاخیر 40 روزه وارد مرحله پیک بیماری شد و متعاقبا هم با تاخیر از این وضعیت خارج خواهد شد.
وی تصریح کرد: وضعیت استان در هفته گذشته کلا قرمز بود ولی امروز 10 شهرستان قرمز و 7 شهرستان دیگر در وضع نارنجی هستند و این نشان دهنده خروج از وضعیت پیک بیماری هست و کاهش تعداد مراجعین به درمانگاه 16 ساعته از 4000 نفر در روز به 3082 نفر و کاهش بیماران بستری در بیمارستانها از 2194 به 2100 طی سه هفته اخیر گواه این مطلب است که استان در حال خروج از نقطه پیک و وارد شدن به مرحله نزولی هست اما این وضع از نظر اپیدمیولوژیک شکننده خواهد بود .

آقازاده خاطرنشان کرد: با عادی انگاری وضعیت احتمال ورود موج جدیدی از بیماری وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با ابراز رضایت از وضع واکسیناسیون گفت تا به امروز 1800000 دوز اول و دوم تزریق شده است و تعداد 9000 دوز اول از واکسن اسپوتنیک و دوز دوم این واکسن موجود است واکسن سینوفارم دوز اول و دوم موجود و واکسن برکت و آسترازینکا دوز دوم در حال تزریق است و در کل به مقدار مورد نیاز گروه‌های هدف واکسن در استان موجود است.
وی گفت: به طور میانگین 58درصد جمعیت استان واکسینه شده اند که این میزان در ارومیه 67درصد ولی در برخی از شهرستان‌ها چون پیرانشهر، اشنویه و چالدران کمتر هست.

این مقام مسوول واکسیناسیون را در دنیا و کشور خط اول شکست اپیدمی بیماری دانست و افزود: دانشگاه جهت رفاه حال مردم از هر گونه امکانات چون افزایش مراکز خودرویی واکسیناسیون استفاده می کند و از مردم عزیز خواست به تبلیغات غلط در خصوص واکسیناسیون اهمیت ندهند و برای دریافت دوز اول و دوم واکسن خود مراجعه نمایند .

آقازاده با بیان واکسینه شدن دانشجویان، هیات علمی و فرهنگیان گفت: دانش آموزان عزیز هم به تفکیک سنین اعلام شده واکسن خود را دریافت می کنند و ابراز امیدواری کرد که مدارس در وقت مقرر به صورت حضوری باز گشایی شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک بیان کرد: با انجام واکسیناسیون می توان از شدت بیماری کاست ولی امکان ابتلا همچنان باقیست .

وی از حضور کارگران فصلی که از استانهای مختلف جهت برداشت محصول در استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند ابراز نگرانی کرد.
در خاتمه آقازاده به احتمال ورود ویروس لامبدا از کشور ترکیه اشاره کرد و گفت تا به امروز موردی با آلودگی به این ویروس وجود نداشته است.

351808

مطالب مرتبط