سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین:

پیشگیری از جرایم مهم در راس امور دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: یکی از اصول محوری در قانون اساسی و از ماموریت‌های دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است که با همکاری سایر دستگاه ها شاهد کاهش جرایم و آسیب ها خواهیم بود.
تصویر پیشگیری از جرایم مهم در راس امور دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، علی فولیان، سرپرست معاونت پیشگیری از و قوع جرم استان قزوین ،در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین گفت: پیشگیری از وقوع جرم در نهایت موجب کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضا خواهدشد.

فولیان با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع جرم، افزود: تجربه نشان داده رویکرد برخوردی و قهری در مقابله با جرایم نه تنها موجب کاهش آنها نشده بلکه رشد و پیدایش جرایم دیگر را نیز در پی داشته است.

وی افزود: هزینه های وارده در این زمینه بر بزه دیدگان و جامعه موجب کاهش سرعت پیشرفت و توسعه می شود و خدشه به حیثت و اعتبار نظام را به‌همراه دارد، لذا با توجه به این موضوع، می طلبد رویکرد واکنشی در مقابله با جرایم کنار گذاشته شده و پیشگیری از وقوع جرم در اولویت امور قرار گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در کاهش آسیب‌های اجتماعی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پیشگیری از جرایم اولویت دار و مهم را در راس امور خود قرار دهند.

فولیان ضمن بیان این که پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع کاملا علمی است و نیاز به یک برنامه جامع دارد، گفت: باید عوامل، بسترها، خطرات و راهکارها در این زمینه شناسایی شده و با برنامه محوری، تلاش سازمان یافته و مشارکت همه جانبه دستگاه ها در این زمینه اقدام شود.

351469