رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان:

روزانه ۴ هزار تُن سیمان تولید می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان از تولید روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ تُن سیمان در استان زنجان خبر داد.
تصویر روزانه ۴ هزار تُن سیمان تولید می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، ناصر فغفوری رئیس سازمان صمت زنجان بااشاره به اینکه روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ تُن سیمان در زنجان تولید می شود، گفت: به علت قطعی برق ۲ کارخانه سیمان در استان زنجان تعطیل شده بودند که با برداشتن محدودیت‌ها فعالیت این کارخانه ها از سر گرفته شد.

او افزود: ظرفیت تولید کارخانجات سیمان به دلیل کمبود برق کاهش یافت، اما به نسبت سایر استان‌ها مدیریت خوبی در این خصوص انجام دادیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان ادامه داد: تأمین مصالح مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن اولویت است و در حوزه سیمان دیگر مشکلی نداریم.

فغفوری گفت: تفاوت قیمت صادرات سیمان با مصرف داخلی، کمکی به واحد‌های تولیدی بود چراکه قیمت داخل و خارج ۴۰ دلار تفاوت دارد.

رئیس سازمان صمت زنجان افزود: برای فعال بودن پروژه‌های مسکن، تولید روزانه سیمان استان زنجان به پروژه‌ها تزریق شد و قبل از اینکه کارخانجات به چرخه تولید وارد شوند استان زنجان در بخش سیمان پاکتی به ثبات رسید و در حال حاضر مشکلی در تأمین برق و تولید سیمان ندارد.

فغفوری گفت: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از ۲۲ شهریورماه همه سیمان‌ها باید از طریق بورس به فروش برسد و در غیر این صورت هر میزان سیمانی که فروخته شود، توزیع خارج از شبکه تلقی خواهد شد.

رئیس سازمان صمت زنجان بابیان اینکه سیمان پاکتی حداکثر ۳۳ الی ۳۴ هزار تومان است و قیمت سیمان فله‌ای نیز زیر ۴۰۰ هزار تومان از طریق بورس عرضه می‌شود، ادامه داد: مصرف‌کنندگان عمده سیمان برای دریافت مستقیم این محصول، باید کد بورسی بگیرند و در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

351326