بازرس کل یزد مطرح کرد؛

پخش سیمان تولیدی و وارداتی مهمترین مشکل در استان

بازرس کل استان یزد و هیات همراه در راستای حمایت از تولید و بررسی روند تولید و مشکلات موجود در تامین سیمان استان، به صورت سرزده از شرکت صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز بازدید کردند.
تصویر پخش سیمان تولیدی و وارداتی مهمترین مشکل در استان

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، حجت الاسلام اکبر طالبی بازرس کل استان یزد در بازدید از کارخانه سیمان تجارت مهریز بیان داشت: طبق منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در راستای حمایت از تولید، رفع موانع تولید و همچنین برنامه های دستگاه قضا و سازمان بازرسی کل کشور در این رابطه، بازدید میدانی به صورت سرزده صورت گرفت.

وی بیان داشت: با بررسی صورت گرفته مشخص گردید در این واحد تولیدی در شرایط عادی روزانه حدود ۳۰۰۰ تا ۳6۰۰ تن سیمان تولید می‌شود که با توجه به محدودیت ایجاد شده و کاهش فعالیت واحدهای تولیدی در رعایت میزان برق مصرفی تولید سیمان این واحد به روزانه ۱۷۰۰ تن کاهش یافته است.

بازرس کل استان گفت: با بررسی صورت گرفته مشخص گردید علیرغم کاهش برق مصرفی در این واحد تقریباً روزانه دوهزار تن سیمان تولید می شود که با مقدار سیمانی که از سایر بخش ها و استان ها وارد یزد می شود تقریباً نیاز مصرف کنندگان تامین می گردد. عمده مشکل در بحث توزیع سیمان است ضمن اینکه بعضی از افراد سودجو و منفعت طلب هم وقتی احساس کردند که کمبودی در بازار وجود دارد از این موقعیت سوء استفاده نموه و باعث ایجاد کمبود کاذب و نیز عرضه با قیمت بالا شدند.

بازرس کل استان با اشاره به این موضوع که بعضاً برخی از واحدهای فروش اسمی و براساس کاغذ فروشنده هستند و اصلا انباری ندارند نسبت به دریافت سمیان تولیدی اقدام و در بازار آزاد با قیمت گرانتر به مردم فروختند باعث التهاب و کمبود در این بازار شده است.

وی بیان داشت: در این خصوص مقرر گردید تا صنعت معدن و تجارت استان نسبت به پایش دقیق و نظارت بر واحدهای فروش که فعال و دارای مجوز می باشند اقدام نماید. همچنین شرکت سیمان تجارت مهریز که تاکنون امکان فروش سیمان به عاملین فروش خرد فعال را نداشته است اقدام نماید. همچنین شرکت برق منطقه ای استان همکاری های لازم جهت تامین برق مصرفی و افزایش تولید این واحد را داشته باشد. اداره کل تعزیرات استان نسبت به برخورد با واحدهایی که اقدام به گرانفروشی در این زمینه کردند اقدام نماید.

همچنین در بخش دیگری از بازدید سرزده کشتارگاه معین دام مورد بررسی قرار گرفت. در این واحد نیز مشخص گردید بخش قابل توجهی دامهای مولد از سایر استان‌های جهت کشتار به این واحد ارسال شده است که با توجه به مولد بودن آنها و بازگشت به چرخه تولید دستور توقف کشتار این دامها توسط بازرس کل استان صادر گردید.

انتهای پیام/

328414