رئیس سازمان صمت استان زنجان:

راه‌اندازی 14 واحد تولیدی 3 هزار فرصت اشتغال ایجاد کرد

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: با راه‌اندازی 14 واحد تولیدی 3 هزار فرصت اشتغال ایجاد شد.
تصویر راه‌اندازی 14 واحد تولیدی 3 هزار فرصت اشتغال ایجاد کرد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، ناصر فغفوری رئیس سازمان صمت استان زنجان اظهار کرد: رویکرد همیشگی وزارت صنعت، حمایت از صنایع و شرکت‌های داخلی بوده و این رویکرد حمایتی طی سال‌های اخیر با شدت و قدرت بیشتری انجام شده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری جلسات متعددی برای بررسی موانع و مشکلات واحدها برگزار و نسبت به حل آنها اقدام شده است، اضافه کرد: در همین راستا قرار است، ۱۴ طرح صنعتی در استان به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اشتغالزایی برای ۳ هزار و ۱۸۹ نفر در راستای اجرای این طرح‌های صنعتی بیان کرد: سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده طرح‌ها بر اساس جواز تاسیس صادره ۳ هزار و ۳۵ میلیارد تومان است که با به‌روز رسانی آن، میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده این طرح‌ها بالغ بر ۷ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان خواهد شد.

فغفوری با بیان اینکه هم اکنون ۴ طرح صنعتی با اشتغالزایی ۶۵۵ نفر در استان آماده بهره‌برداری است، افزود: سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این طرح‌ها بالغ بر یک هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان است که در شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره فعالیت خواهند کرد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان با حضور مقام عالی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مسؤولین دستگاه‌های اقتصادی استان و مدیران واحدهای تولیدی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در این جلسات ۱۲۸ مصوبه تصویب شد که از این تعداد ۱۰۲ مصوبه تاکنون اجرایی شده است و ۲۶ مصوبه در دست اجرا می باشد.

فغفوری با اشاره به اینکه بر این اساس ۸۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل در استان اجرایی شده است، گفت: امسال تاکنون ۱۲ جلسه کمیته کارشناسی برگزار شده است که در آن ۵۵ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه ۹۲ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال گذشته محقق شده است، ادامه داد: در سال ۹۹، ۱۰۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که در آن ۳۹۹ مصوبه تصویب و ۳۶۹ مصوبه اجرایی شده است.

منبع: فارس

335029