شناسایی عوامل ایجاد فساد در شهرداری تهران/ برای گزارش فساد از سوی مردم مشوق داریم

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به این که برای مبارزه با فساد باید امکان وقوع فساد را از بین ببریم، افزود: باید ساختار را به نحوی طراحی کنیم که امکان ایجاد فساد کاهش یافته و از بین برود. به همین سبب باید فرآیندهای مختلف که به شهروندان خدماتی ارائه می‌کند را بررسی و اصلاح کنیم تا فرصت و امکان ایجاد فساد کاهش یابد.
تصویر شناسایی عوامل ایجاد فساد در شهرداری تهران/ برای گزارش فساد از سوی مردم مشوق داریم

به گزارش سایت خبری پرسون، داود گودرزی،سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه طی سال‌های گذشته برای کاهش فساد اقدامات خوبی انجام شده، افزود: اما متاسفانه باز هم شرایط خوب نیست و باز هم شهروندان با مراجعه به بخش‌های مختلف از جمله در موضوع ساخت و ساز و پسماند با فساد روبرو می‌شوند.

او ادامه داد: برای اینکه شعار ندهیم و وارد فرآیند عملیاتی مبارزه با فساد شویم کارگروه مبارزه با فساد تشکیل دادیم و حدود یک ماه است که برای شناخت نسبی از کارهایی که انجام می شود، جلساتی داشتیم. در این نشست ها گلوگاه های مختلف ایجاد فساد در شهرداری شناسایی شده است و در حال حاضر به یک جدول اولیه رسیدیم.

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، ادامه داد: به عنوان مثال فرآیند ساخت و ساز آنقدر طولانی است که خود به خود امکان ایجاد فساد را زیاد می کند اگر بتوانیم مدت این فرآیند را کاهش داده و آن را هوشمند کنیم، امکان فساد نیز کاسته خواهد شد.

او افزود: اگر بتوانیم فرآیندها را اصلاح کرده، مدت خدمات را کاهش داده و خدمات را هوشمند کنیم امکان ایجاد فساد را کاهش خواهیم داد. شفافیت با هوشمندسازی فرآیندها ایجاد شده و خدمت رسانی به شهروندان کیفیت بهتر و بیشتری خواهد داشت.

رفع ایرادات سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸

گودرزی با اشاره به فعالیت سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸، گفت: در سازمان بازرسی شهرداری بین 4000 تا ۵000 پیام در ۱۳۷ و نزدیک به 2000 پیام در ۱۸۸۸ از طرف مردم ثبت می‌شود. بررسی‌های همکاران ما در این مدت کوتاه نشان داد چند ایراد در سامانه ها وجود دارد که باید رفع شود.

مشوق‌هایی مخصوص گزارشگران فساد

گودرزی تاکید کرد: به دنبال ایجاد اپلیکیشن واحدی برای شهروندان هستیم تا آنها به راحتی بتوانند پیام های خود را در شهرداری به ثبت برسانند. همچنین پیامکی را برای گزارش‌های مردمی ایجاد خواهیم کرد. از سوی دیگر روندی جهت پیگیری و نظارت شهروندان نیز باید ایجاد شود.

او افزود: مشوق‌هایی جهت حمایت از گزارشگران فساد در نظر خواهیم گرفت و ما در حال بررسی این مشوق‌ها هستیم.

پایان گفتار درمانی، با فساد مقابله می‌کنیم

‌ سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان این که یکی از اصلی ترین شعارهای مدیریت جدید شهرداری تهران موضوع محله محوری است، اظهار کرد: اگر اجازه بساط گستری در جایی را به شهروندی نمی دهیم باید محلات جایگزینی برای او داشته باشیم تا شهروندان بتوانند در محلات به اجناس مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر محل تردد شهروندان را سالم سازی کنیم.

او با اشاره به این که آمده ایم حق مردم را بگیریم تاکید کرد: گفتار درمانی را تمام و با فساد مبارزه کنیم. ترک فعل‌ها و عدم نظارت‌هایی در شهرداری وجود دارد و باعث شده در بعضی پروژه‌ها که شهرداری سهم دارد، هم حق مردم از بین برود و هم حق شهرداری ضایع شود.

گودرزی گفت: یکی از برنامه‌هایی که معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری طی روزهای آینده شروع می‌کند، این است که همه کارمندان شهرداری به طور مساوی از خدمات بهره مند شوند.

منبع: ایسنا

351309