مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

هنرمندان با برند شهر جهانی ملیله‌کاری در نمایشگاه اکسپو دُبی شرکت می‌کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ میزبان شهر جهانی ملیله‌ زنجان می‌شود گفت: با هماهنگی‌های انجام‌ شده، هنرمندان استان با برند شهر جهانی ملیله‌کاری در نمایشگاه اکسپو دُبی شرکت می‌کنند.
تصویر هنرمندان با برند شهر جهانی ملیله‌کاری در نمایشگاه اکسپو دُبی شرکت می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اظهار کرد: اکسپو ۲۰۲۰ رویدادی جهانی است که امسال به میزبانی دُبی برگزار می‌شود.

وی افزود: به‌ منظور معرفی هنر ملیله زنجان، آثار فراوانی از ملیله در این نمایشگاه توسط هنرمندان و صنعت‌گران شهر جهانی تهیه‌ شده است. همچنین اجرای زنده ملیله‌کاری و برگزاری رویدادهای زنده از فرهنگ و آیین سنتی و اقوام ایران، از دیگر برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: در این رویداد، ملل مختلف دستاوردهای خود را در همه زمینه‌ها به نمایش گذاشته و فرصتی بی‌نظیر برای عرضه فناوری‌های جهانی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۹ تا ۱۳ آبان‌ماه برگزار می‌شود که در بخش غرفه ایران، آثار شاخص استان زنجان به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارجمند خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر ملیله زنجان، چاقو، مس، قلم‌زنی، زیورآلات سنتی و ... از آثار هنرمندان پیشکسوت زنجانی در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته و کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

351084