مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

بیش از ۲۰۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از واکسیناسیون ۲۲۲۷ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در زنجان خبر داد.
تصویر بیش از ۲۰۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، محمدباقر حاج‌کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، در رابطه با بیماری هاری، اظهار کرد: هاری یک نوع بیماری ویروسی با میزان کشندگی بالا است که مخصوص گوشت‌خواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات خون‌گرم پستاندار به طور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می‌شوند.

وی در رابطه با واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در استان زنجان، افزود: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌های صاحب‌دار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده‌گذاری قرار می‌گیرند.

این مسئول با تأکید بر اینکه حیوان مبتلا به هاری باید تحت شرایط شدید بهداشتی معدوم‌سازی شود، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون در استان زنجان ۲۲۲۷ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید بر لزوم همکاری مردم با اکیپ‌های واکسینایسیون دامپزشکی، گفت: از گله‌داران، دامداران و نیز افرادی که سگ و سایر حیوانات همدم را نگه‌داری می‌کنند درخواست می‌کنیم همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون بخش دولتی و غیردولتی انجام دهند.

حاج‌کاظمی خاطرنشان کرد: اولین کسانی که در معرض خطر و ابتلا به این بیماری‌اند، خود صاحبان این حیوانات هستند؛ بنابراین علاوه بر واکسیناسیون سالانه باید نسبت به ویزیت و چکاپ دوره‌ای حیوانات خود توسط دامپزشکان اقدام کنند.

منبع: ایسنا

350550