با تغییر رنگ‌بندی کرونایی؛

ارائه خدمات کتابخانه‌های تهران حضوری شد

بر اساس تغییر رنگ‌بندی کرونایی تهران به نارنجی، کتابخانه‌های عمومی استان به غیر از شهرستان قدس ارائه خدمات منابع خود را به صورت حضوری آغاز کردند.

تصویر ارائه خدمات کتابخانه‌های تهران حضوری شد

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، با توجه به رنگ‌بندی کرونایی نارنجی در استان و بر اساس تمهیدات اندیشیده‌ شده از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد، امکان ارائه خدمات امانت کتاب به اعضای کتابخانه‌های عمومی استان تهران به صورت حضوری به غیر از شهرستان قدس از امروز (شنبه ۲۷ شهریورماه) فراهم شد.

بر این اساس از امروز کتابخانه‌های عمومی استان که در مناطق با رنگ‌بندی نارنجی به لحاظ شرایط کرونایی قرار دارند به ارائه خدمات امانت منابع و ارسال کتاب می‌پردازند. در این شرایط کتابخانه‌ها بر مبنای استفاده از ۳۰درصد سالن‌های مطالعه فعالیت خواهند داشت، بخش امانت کتابخانه به روال سابق و بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و شیوه‌نامه‌های ابلاغی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی به ارائه خدمات خواهد پرداخت؛ بخش کودک نیز با ۳۰درصد ظرفیت فعال است و فعالیت کتابخانه‌های سیار نیز آغاز شده است.

در این شرایط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در بخش‌های مختلف کتابخانه شامل لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه الزامی بوده و اجرا خواهد شد.

به جز شهرهای با سطح هشدار قرمز که کتابخانه‌های عمومی تنها به ارائه خدمات مجازی می‌پردازند، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در مناطق با سطح هشدار نارنجی، زرد و آبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ارائه خدمات حضوری به اعضا می‌پردازند.

در حال حاضر به غیر از شهرستان قدس که در وضعیت قرمز قرار دارد تمام کتابخانه‌های استان باز و آماده ارائه خدمات است.

350324