معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

بزرگ‌ترین خط کشتار بلدرچین شمالغرب کشور مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بزرگ‌ترین خط کشتار بلدرچین شمالغرب کشور و نخستین واحد صنعتی پرورش بلدرچین مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
تصویر بزرگ‌ترین خط کشتار بلدرچین شمالغرب کشور مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، محمد‌علی صادقی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: نخستین و بزرگ‌ترین خط کشتار بلدرچین شمالغرب کشور با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومان در طول روز‌های اخیر در استان زنجان به بهره‌برداری رسید.

او افزود: این واحد یکی از حلقه‌های اصلی پرورش بلدرچین است که در استان زنجان راه‌اندازی شده و در آینده‌ای نزدیک زنجیره کاملی از پرورش بلدرچین در دو واحد در استان زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: با راه‌اندازی دو واحد پرورش، استان زنجان به جز قطب پرورش بوقلمون به قطب پرورش بلدرچین نیز تبدیل خواهد شد، چرا که استان زنجان به لحاظ نوع و کیفیت پرورش جز بهترین مناطق برای پرورش طیور است و سرمایه‌گذاران نیز استقبال خوبی از این امر در زنجان می‌کنند.

او همچنین گفت: اگر دو واحد مذکور به بهره‌برداری کامل برسد سبب اشتغالزایی ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم خواهد شد.

صادقی تصریح کرد: کشتارگاه صنعتی بلدرچین دارای ظرفیت کشتار ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه بوقلمون و بلدرچین در ساعت است که ظرفیت کشتار بلدرچین ۳ هزار قطعه در ساعت است با این وجود این واحد صنعتی ظرفیت پذیرش و کشتار بلدرچین از استان‌های همجوار را نیز دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ واحد صنعتی پرورش بلدرچین در استان زنجان فعال نیست، گفت: نخستین واحد پرورش این پرنده، مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد که این امر نیز نشان از ظرفیت استان زنجان در پرورش پرندگان مختلف دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

350298