صدور پروانه ساخت ۸۰ فیلم کوتاه در چهارمحال و بختیاری

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در یک سال گذشته برای ۸۰ فیلم کوتاه در استان پروانه ساخت صادر شده است، گفت: این فیلم‌های کوتاه به صورت مستند و داستانی تهیه و تولید می‌شوند.
تصویر صدور پروانه ساخت ۸۰ فیلم کوتاه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در این مدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای حمایت از فعالیت‌های فیلم‌سازی هنرمندان استانی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به پایان مراحل تصویربرداری فیلم سینمایی «دختران باد» در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ تصریح کرد: این فیلم به کارگردانی فریدون نجفی از فیلم‌سازان برجسته استانی، مراحل نهایی تولید خود را سپری می‌کند تا برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود.

فرجی همچنین به صدور مجوز راه‌اندازی دفاتر انجمن سینمای جوان در شهرستان‌های فارسان، بروجن و لردگان اشاره کرد و یادآور شد: برای آغاز فعالیت این دفاتر لازم است علاوه بر آماده‌سازی مکان مناسب، برخی تجهیزات مورد نیاز فیلم‌سازی نیز تهیه شود تا بتوان همراه با گسترش فعالیت‌های آموزشی زمینه برای تولید آثار فراهم کرد.

وی درباره دیگر حمایت‌های انجام شده از هنرمندان حوزه سینما در استان گفت: شرایط ناشی از شیوع کرونا موجب شد تا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های هنری با رکود مواجه شود و هنرمندان نتوانند برنامه‌های خود را به شیوه معمول گذشته دنبال کنند از این رو با کمک صندوق اعتباری هنر تلاش شد تا کمک‌های مالی محدودی در اختیار اعضای این صندوق قرار گیرد که در این راستا نزدیک به ۲۰۰ هنرمند حوزه سینمایی در استان از این حمایت‌ها بهره‌مند شدند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های تخصصی با همکاری مراکز دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با تغییر وضعیت کرونایی و مساعد شدن شرایط این کارگاه‌ها با موضوع عکاسی، کارگردانی، بازیگری و دیگر موارد مرتبط با سینما به صورت هدفمندتر برای علاقه‌مندان برپا خواهد شد.

وی در ادامه با تایید نقش موثر برگزاری جشنواره‌های فیلم در شناسایی استعدادها و توسعه فعالیت‌های هنری در استان یادآور شد: استقبال از جشنواره فیلم ۶۰ ثانیه‌ای «بام ایران، بام سلامتی» که به صورت مجازی در نیمه سال گذشته برگزار شد نشان داد که ظرفیت‌های مناسبی در این عرصه در استان وجود دارد که می‌توان در آینده برای ساماندهی و گسترش آن برنامه‌ریزی کرد.

فرجی همچنین افزود: به زودی فراخوان پنجمین جشنواره ۲ سالانه فیلم کوتاه بام ایران منتشر خواهد شد.

وی به گشایش نخستین هنرستان پسرانه هنرهای زیبا در چهارمحال و بختیاری نیز اشاره و تصریح کرد: این هنرستان از ابتدای مهر امسال با پذیرش هنرجو در رشته‌های تئاتر و سینما فعالیت خود را آغاز می‌کند و امید است دانش‌آموختگان این واحد آموزشی بتواند در آینده برای اعتلای هنر هفتم و دیگر شاخه‌های هنری در استان گام‌های موثری بردارند.

فرجی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۱ موسسه فیلم‌سازی و پنج آموزشگاه آزاد سینمای در چهارمحال و بختیاری فعالیت‌های آموزشی و تولیدی را در این حوزه دنبال می‌کنند.

فریدون نجفی، محسن باقری، آرمان قلی پور، شهرام ابراهیمی، مرجان خسروی، علی توکلی و برادران صفری از جمله چهره‌های موفق فیلم‌سازی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌روند که توانسته‌اند با خلق آثار متعدد موفق به کسب جوایز برتر جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شوند.

منبع: ایرنا

339058

مطالب مرتبط