ساخت فیلم سینمایی از رمان «کلیدهای قیروان»

فیلم سینمایی از رمان «کلیدهای قیروان» به کارگردانی «الحبیب المستیری» ساخته می شود.
تصویر ساخت فیلم سینمایی از رمان «کلیدهای قیروان»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از العرب، «الحبیب المستیری» کارگردان تونسی به همراه اسعد بن حسین فیلمنامه‌نویس و مدیر کنونی خانه رمان، روی تبدیل داستان «کلیدهای قیروان» و مجموعه «اعترافات جوان قیروانی» به یک فیلم سینمایی کار می‌کنند. این کتاب‌ها به قلم کمال العیادی نویسنده و داستان‌پرداز نوشته‌ شد‌ه‌اند.

بن حسین که به همراه کارگردان، روی نگارش فیلمنامه این اثر کار می‌کند، گفت که طرح نهایی فیلم در انتهای سال جاری آماده خواهد بود تا به منظور کسب حمایت مالی برای تولید، به کمیته تشویق تولید سینمایی ارائه شود. او گفت که دلیل جمع کردن دو اثر در یک فیلم، این است که آن‌ها یکدیگر را کامل می‌کنند. قیروان نخستین شهر بناشده توسط مسلمانان در تونس است.

به گفته بن حسین، تبدیل «کلیدهای قیروان» و «اعترافات جوان قیروانی» می‌تواند سینماگران تونسی را به توجه به آثار داستانی تونسی و تبدیل آن به زبان دیداری تشویق کند.

این نویسنده همچنین تأکید کرد که خانه داستان هم اکنون روی تنظیم توافقنامه همکاری و شراکت با مرکز ملی سینما و تصویر کار می‌کند که به اقتضای آن، برخی کارگاه‌های آموزشی برای کارگردانان و سینماگران و همچنین داستان نویسان در تونس به منظور تبدیل کردن داستان و روایت به سناریو برگزار خواهد شد.

339131

مطالب مرتبط