آووکادو با خواص شگفت انگیز

خواص آووکادو بسیار گسترده است. دلیل این خواص وجود ویتامین های گوناگون و انواع مواد مغذی است. می توانید آووکادو را در سالاد به کار ببرید یا با آن سوپ درست کنید.
تصویر آووکادو با خواص شگفت انگیز

به گزارش سایت خبری پرسون، آوکادو یا گلابی تمساح یک میوه سبز رنگ با هسته درشت است که به عنوان یکی از سالم ترین میوه های خوش طعم جهان شناخته می شود.
درخت آووکادو بومی مکزیک بوده و در مناطق گرم و استوایی می‌روید و می تواند تا ارتفاع 20 متر رشد کند. طبع آووکادو سرد می باشد. آووکادو سرشار از چربی های غیراشباع، ویتامین های A، B، C، E و K، پلی فنل ها و فلاونوئیدها، پتاسیم، منیزیم و فیبر و پروتئین می باشد. در ادامه در مورد خواص شگفت انگیز این میوه استوایی خواهیم گفت.

مزایای آووکادو برای سلامتی عبارتند از :

  • بهبود سلامت قلب
  • حفظ تعادل هورمونی در بدن
  • سلامت دستگاه گوارش
  • کاهش وزن و تنظیم قند خون
  • کاهش فشار خون بالا

فواید آووکادو برای پوست و مو

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

جوان سازی پوست صورت

آووکادو یک درمان شگفت انگیز برای چین و چروک صورت و جوان سازی پوست صورت شده و پوست را درخشان و شاداب می کند.

یک آووکادو رسیده را بپزید و آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه به صورت و گردن بمالید و سپس با آب گرم بشویید.

بهبود پوست خشک

استفاده از ماسک آووکادو می تواند باعث رطوبت رسانی به پوست خشک شود.

ماسک آووکادو برای پوست خشک

یک آووکادو رسیده را با یک فنجان شیر مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید بماند تا خشک شود و سپس با آب گرم بشویید.

مرطوب کننده طبیعی پوست

برای تمیز کردن، نرم کردن و مرطوب نگه داشتن دست و پای خود می توانید از آووکادو استفاده کنید.
آووکادو له شده را با جو دوسر و شکر مخلوط کنید، به آرامی به دستان خود بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

پاک کننده پوست صورت

آووکادو می تواند به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست صورت عمل کند.

لوسیون خانگی آووکادو

آووکادو، عسل وشیر را با هم ترکیب کنید تا همیری به دست آید، آن را بر روی پوست صورت بمالید و سپس پاک کنید.

تقویت و افزایش رشد مو

آووکادو می تواند موها را آبرسانی و رطوبت رسانی کرده و برای تقویت و افزایش رشد مو مفید باشد.
نصف آووکادو را با دو قاشق روغن آووکادو ترکیب کنید و بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید، بگذارید پانزده دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

درمان موخوره

چربی مفید میوه آووکادو می تواند برای درمان موخوره نیز مفید باشد.
یک آووکادو، یک تخم مرغ و کمی روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و آن را بر روی موهای خود بمالید، بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

درمان شوره سر

آووکادو یک درمان طبیعی برای شوره سر محسوب می شود.

براق کننده موی سر

اگر می خواهید موهای براق و صاف داشته باشید می توانید از ماسک آووکادو استفاده کنید.
یک آووکادو رسیده را با یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید، یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید و مخلوط را به مو و پوست سر بمالید، بگذارید 15-20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

فواید اووکارو برای سلامتی

جلوگیری از سرطان

مطالعات صورت گرفته در سال 2007 میلادی نشان می دهد که ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آووکادو، احتمال ابتلا به سرطان های دهان، پوست و پروستات را کاهش می دهد. به علاوه ترکیبات موجود در آووکادو، عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد.

طیف مناسب و باکیفیت چربی های مفید ریزمغذی ها و فیبرهای آووکادو به بدن تان کمک می کند تا میزان هورمون هایی را که به رشد عضلات و چربی سوزی کمک می کنند بالا ببرید.

پتاسیم موجود در آن، فشارخون را کاهش می دهد و مانع بروز سکته و بیماری قلبی می شود.

آووکادو یک میوه ضد التهابی و حاوی فیتوسترولها، آنتی اکسیدان ها، کاروتینوئید و اسیدهای چرب امگا 3 است. آووکادو حاوی ترکیباتی به نام ASU است که سنتز کلاژن را افزایش می دهد و سبب کاهش درد آرتروز و استئو آرتریت می شود.

آووکادو منبع فوق العاده ی لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از ابتلا به بیماری های مربوط به چشم پیشگیری به عمل می آورد.کاروتنویید لوتیین موجود در آواکادو، در برابر ماکولار دژنراسیون (از بین رفتن لکه زرد) و آب مروارید از چشم محافظت می کند.

این میوه ی سبز خوش رنگ همچنین حاوی کاروتنوئیدهای دیگری مثل زئاگزانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن و همچنین ویتامین E می باشد.

موادمغذی و آنزیم های موجود در آواکادو، جداره های ملتهب مخاطی در معده و روده کوچک را التیام می بخشد.

آواکادو میوه ای است که حاوی همه مواد غذایی به غیر از ویتامین C است. پروتئین این میوه کیفیت بالایی داشته و ویتامین A آن مقاومت بدن را در برابر عفونتهای باکتریایی به طرز معجزه آسایی افزایش می دهد و داروی خوبی برای رفع مشکلات کیسه صفرا می باشد.

کاهش وزن و لاغری

فیبر موجود در آووکادو سبب احساس سیری طولانی مدت می شود و اسیدهای چرب موجود در آن، مرکز سیری در مغز را فعال می کنند و همین روشی است طبیعی برای کاهش وزن و لاغری. شواهدی وجود دارد که آوکادو یک غذای مفید برای کاهش وزن است.در یک مطالعه، افراد به دو گروه تقسیم شدند به یک گروه خوردن یک وعده غذایی حاوی آووکادو و به گروه دیگر یک وعده غذایی مشابه بدون آووکادو آموزش داده شد.سپس از آنها یک سری سوالات مربوط به گرسنگی و سیری پرسیده شد.مردم با خوردن آووکادو 23٪ احساس راضی تر داشتند و میل به خوردن28 درصد کمتر از 5 ساعت بود.اگر این در دراز مدت صادق باشد پس آوکادو در رژیم غذایی می تواند به طور طبیعی به شما در خوردن کالری کمتر کمک کند.

بارداری

آووکادو مقادیر بالای فولات یا اسید فولیک ارد که در بارداری برای جلوگیری از خطر سقط جنین و ایجاد نقص لوله عصبی در جنین مفید می باشد.
میوه آووکادو از بیماری صبحگاهی زنان باردار که باعث حالت تهوع و استفراغ می شود جلوگیری می کند.

معده و دستگاه گوارش

همانطور که می دانید، آووکادو یکی از بهترین منابع فیبر می باشد، بسته به اندازه آووکادو یک میوه کامل بین 11-17 گرم فیبر دارد.
فیبر موجود در آووکادو برای بهبود هضم غذا، درمان معده درد، زخم معده و مشکلات گوارشی مفید بوده و علاوه بر این به درمان یبوست و سندرم روده تحریک پذیر هم کمک می کند.

کبد و کبد چرب

آووکادو حاوی مقادیر بالای فیبر و چربی های سالم است که برای محافظت از کبد و درمان بیماری های کبد مانند کبد چرب بسیار مفید می باشد.

دیابت و قند خون

مطالعات انجام شده نشان داده که اسید های چرب موجود در آووکادو حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و میزان گلوکز خون و در نتیجه قند خون را کنترل می کند.
علاوه بر میوه، برگ آووکادو نیز برای پیشگیری و درمان دیابت مفید بوده و به کاهش سطح قند خون کمک می کند.

فشار خون، کلسترول، چربی خون و سلامت قلب

آووکادو غنی از پتاسیم و استرول گیاهی طبیعی بتا-سیتوستورول می باشد که باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون شده، فشار خون بالا را درمان می کند و باعث سلامت قلب و عروق می شود.

چشم

آووکادوغنی از آنتی اکسیدان بوده و دارای مواد مغدنی مهم مانند لوتئین و زاکسانتیین است که برای سلامتی چشم بسیار مهم هستند. مطالعات نشان داده که این مواد مغذی خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراتیو ماکولا ا کاهش می دهد.

بدنسازی

ورزشکاران و بدنسازان برای تمرینات بدنسازی به انرژی زیادی نیاز دارند، آووکادو مواد مغذی بدنسازان را تامین کرده و سطح انرژی را افزایش می دهد.

طرز تهیه دمنوش و چای برگ آووکادو

3 برگ آووکادو را در دو فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و تا دم بکشد و هر روز یک یا دو فنجان از آن را در روز بنوشید.

338929