رئیس شورای شهر مهریز:

رونق دوباره مدرسه ترافیک در شهرستان مهریز

رئیس شورای شهر مهریز از رونق دوباره مدرسه ترافیک بعد پنج سال در شهرستان مهریز خبر داد.
تصویر رونق دوباره مدرسه ترافیک در شهرستان مهریز

به گزارش سایت خبری پرسون از مهریز، در نخستین جلسه هم اندیشی نظم و ایمنی ترافیکی محمد امین بیدکی اظهار کرد: با توجه به تصادفات اخیر در شهرستان مهریز نیاز به رونق دوباره مدرسه ترافیک در این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: مدرسه ترافیکی در سال های قبل با ارئه آموزش های لازم در خصوص آیئن و مقرارت موتور سورای برای نوجوانان و جوانان از بسیاری از حوادث تصادفات کاسته بود.

بیدکی با تأکید بر دستور دادستان در کاهش تصادفات بیان کرد: با استفاده از دوربینهای میادین و با هماهنگی پلیس راهور و نیروی انتظامی گزارشی از تخلفات رانندگان و متخلفان حادثه ساز خیز رانندگی برای کنترل ترافیک جهت اعمال قانون و توقیف خودرو اقدامات لازم صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی مهریز در این جلسه گفت :در ابتدای سال جاری در مجموع ۳۱۷ فقره در سطح شهرستان تصادف صورت گرفته که از این تعداد ۷۴ فقره تصادف جرحی با ۸۳ نفر مجروح ۲ فقره تصادف فوتی ۲۴۱ فقره تصادف مالی بوده است. (۲۴ درصد تصادفات جرحی ۷۵ درصد خسارت مالی یک درصد خسارت جانی)

سرهنگ وحید احمدی به نقاط حادثه خیر شهرستان مهریز اشاره و افزود: طبق آمار ۲۷% از تصادفات در خیابان سید مصطفی خمینی ۵۰% در خیابان مطهری (۲۷% خیابان مطهری جنوبی ۲۳% خیابان مطهری شمالی) رخ داده است .

یکی از اعضای شورای شهر مهریز گفت: در مکان های شلوغ شهر مانند میدان توحید با آگاهی قبلی از تاریخ مشخص شده می توان با استفاده از دوربین ها وجریمه از ترافیک و حوادث جلوگیری کرد.

عباس زارع بیدکی با یان اینکه تا کنون به صورت حرفه ای در زمینه فرهنگ سازی عمومی کار نشده است یاد آور شد: با ایجاد کارگروه هایی آموزشی و ارائه مطالبی ویژه رانندگان حادثه خیز می تواند نتیجه تأثیرگذاری در جهت کاهش تصادفات داشته باشد.

338701