ارسال پنج اثر از شهرستان مهریز به جشنواره مولونوگ تین

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز از ارسال پنج اثر از این شهرستان به جشنواره مولونوگ تین خبر داد.
تصویر ارسال پنج اثر از شهرستان مهریز  به جشنواره  مولونوگ تین

محمد حسن زارعیان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون از مهریز، اظهار کرد: هنرمندان تئاتر شهرستان مهریز ۵ اثر با موضوعات مختلف به نخستین جشنواره مولونوگ تین - یزد ارسال کردند.

وی افزود: نخستین جشنواره استانی مونولوگ یزد_تین(تئاتر یک نفره) با هدف ارتقا سطح کیفی بازیگری و کشف استعدادهای بالقوه هنرمندان توان خواه، خلاق و علاقه‌مندان به این عرصه برگزار می شود.

زارعیان با بیان اینکه جشنواره مونولوگ به صورت مجازی می شود ادامه داد: هنرمندان مهریزآثار خود را با محوریت تک گویی به این جشنواره ارسال کرده اند.

وی اذعان کرد: آثار ارسالی به جشنواره «تک گویی» از طرف ابوالفضل کریم زاده با بازی ابوالفضل میروکیلی و موضوع الکی، سید سجاد بیدکی با بازی مهدی ابویی و موضوع من خودم را جا گذاشتم، فاطمه زارع با موضوع تاریکخانه، الهه زارع بیدکی با موضوع قلب کوچک و آقای مسعود حکیمی با موضوع خانه جنگ زده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مهریز خاطر نشان کرد: علاقه مندان می تواند آثار خود را در بخش هنرمندان با موضوع تک گویی کرونایی، آسیب های اجتماعی، خانواده و سبک زندگی ایرانی، تاثیرات کتاب و کتاب خوانی در پیشرفت خانواده و علی الخصوص جوانان، زندگی مشاهیر استان یزد، ادبیات کهن ایران زمین و موضوع آزاد به این جشنواره ارسال کنند.

زارعیان با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره مونولوگ بیستم مهرماه است گفت: و در صورت رفع محدودیت های کرونایی آثار برگزیده برای عموم به اجرا گذاشته می شود.

تک‌گویی یا مونولوگ یکی از شگردهای ادبیات داستانی و هنرهای نمایشی است که در آن شخصیت داستان یا گویندهشعر خطابه یا داستان یا وصف و درددلی را به تنهایی، خطاب به خود یا بینندگان و شنوندگان، عرضه می‌کند و در برابر دیالوگ قرار می‌گیرد.

339054