استاندار یزد:

برنامه محوری؛ میراثم برای استاندار بعدی است

استاندار یزد پیرامون میراثش برای استاندارد بعدی بیان داشت: برنامه محوری در کارها و شرایط فعلی استان در زمینه همراهی و همگرایی بی نظیر است و به نظرم این میراثی برای آیندگان است.
تصویر برنامه محوری؛ میراثم برای استاندار بعدی است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد علی طالبی استاندار یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه در بدترین شرایط استان مسئولیت استانداری را تقبل کردم گفت: زمانی که استاندار شدم شرایطی خوبی بر استان حاکم نبود ضمن اینکه کرونا هم مزید بر علت شد و خیلی از مشکلات را اضافه کرد.

وی افزود: اما خوشبختانه فضای همدلی، صمیمیت، همگرایی و آرامش سیاسی بین افراد تصمیم گیر و تصمیم ساز در استان سبب شد که اتفاقات بسیار بزرگی فراتر از انتظار رقم بخورد

طالبی با اشاره به شعارش مبنی بر «حکمرانی خوب» ابراز داشت: در زمینه حکمرانی خوب توانستیم شاخص های نظیر شفافیت و پاسخگویی را نهادینه کنیم و امروز به جرات میگویم شرایط استان در این زمینه شرایط بسیار مطلوبی است .

استاندار یزد در خصوص فشارها ‌و ملاحظات سیاسی دوران مسئولیتش ابراز داشت: هیچ کس نمی‌تواند مدعی باشد که با فشار یا ملاحظه سیاسی در دوران مسئولیت روبرو نبوده اما بنده در راستای منافع استانی تسلیم هیچ فشار و ملاحظه ای نشدم.

طالبی در بخش دیگری از سخنانش به مدیریت خوب استان در مسئله کرونا ابراز داشت : در بحث کرونا علی رغم تلخ کامی ها شاهد همبستگی و حضور چشمگیر مردم و خیرین با مجموعه دولت در استان بودیم به گونه ای که تنها استانی هستیم در کشور که برای تمام شهرستان های خود دستگاه اکسیژن ساز تامین کردیم و در پیک پنجم نیز از معدود استان های بودیم که به قله پیک های گذشته برگشت نداشتیم مثلا آمار بستری ما در این پیک به عدد ۹۰۰ رسیدیم که این عدد در پیک سوم 1200نفر بود حتی استان یزد بارها در هئیت دولت به عنوان الگوی مدیریت کرونا معرفی شد و در حال حاضر هم دومین استان از نظر عبور از پیک دوم هستیم.

وی ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون در یزد ۱۰مرکز تجمیعی واکسیناسیون و در شهرستان ها نیز یک مرکز در هر شهرستان راه اندازی کردیم البته در حال حاضر ۴۱درصد مردم واکسینه شدند که برای افزایش مشارکت، رنج سنی مرکز استان را به ۳۵ و شهرستان ها را به ۳۰ رساندیم البته تاکنون 313هزار دز و تاکنون 170هزار نفر هر دو دز را دریافت کردند

طالبی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون اعتراضات و تجمعات درب استانداری اظهار داشت: یکی از افتخارات بنده این است که در دوران مسئولیتم جلوی هیچ تجمعی را نگرفتم چرا که باور من این است که باید فرصت اعتراض و بیان دردها برای مردم فراهم کرد و بر همین اساس علی رغم اینکه از این تجمعات از قبل اطلاع داشتیم اجازه تجمع و اعتراض را به مردم دادیم.

عالی ترین مقام اجرایی استان در خصوص ابقا شدنش ابراز داشت: معتقدم با تغییر دولت باید در بدنه مدیران و استانداران نیز تغییرات صورت بگیرد تا اشخاص بتوانند برنامه های دولت را به خوبی پیش بروند.

طالبی در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون در خصوص اینکه بهترین و بدترین تصمیمش در دوران مسئولیت چه بوده اذعان داشت: بهترین تصمیم برای استان این بود که کارها با برنامه انجام شود که امیدواریم استانداران بعدی هم همین رویه را ادامه دهند و برنامه ها را سیاسی تلقی نکرده و چون برای دولت فعلی است آن ها را کنار بگذارند البته به یاد ندارم تصمیم بدی را برای استان گرفته باشم اما اگر موردی وجود دارد باید شما رسانه ها بگویید.

وی پیرامون میراثش برای استاندارد بعدی بیان داشت: بازهم تاکید میکنم شرایط فعلی استان در زمینه همراهی و همگرایی بی نظیر است و تا قبل از این در این حد وجود نداشته پس به نظرم آیندگان باید با شناخت کامل از شرایط استان و بدون ذهنیت همین مسیر را برای آینده استان طی کند و از نگاه های سیاسی که هر برنامه ای در دولت قبل انجام شده کنار گذاشته شود پرهیز کنند چرا که تجربه گذشته نشان داده چنین نگاه هابی ما را دچار سکته هایی کرده و مشکلات را افزایش داده است البته رسانه ها نیز باید در این خصوص مطالبه گری داشته باشند.

طالبی در پایان در خصوص شغلش در دولت سیزدهم گفت: بنده کارمند وزارت کشور هستم و هر زمان از این مسئولیت فارغ شدم تصمیم با دوستان است که در کجا خدمت کنم

حیران_ استان یزد

338620