رییس مجمع نمایندگان استان یزد؛

در انتخاب مدیران، شایسته گزینی و معیارهای انقلابی مد نظر باشد

رییس مجمع نمایندگان استان یزد خطاب به استاندار جدید گفت: شناخت مدیران فعال و کارآمد و شایسته گزینی بر اساس معیارهای انقلابی و کادرسازی برای آینده  بهره گیری از  استعدادها و الگو قرار دادن مدیریت جهادی و عمل گرایی مدیران استان برای حفظ سرمایه های اجتماعی، کنار مردم بودن، توسعه شرکت های دانش بنیان و معرفی و حفظ هویت ایرانی تاریخی را محور فعالیت ها قرار دادن از جمله اقداماتی است که شما باید مورد توجه قرار دهید.
تصویر در انتخاب مدیران، شایسته گزینی و معیارهای انقلابی مد نظر باشد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد؛ محمد صالح جوکار رییس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به قرار داشتن یزد در چهارراه مواصلاتی راه و راه آهن و وجود ظرفیت های عظیم در استان برای توسعه آن گفت: از لحاظ تنوع مواد معدنی رتبه اول و میزان ذخایر رتبه چهارم کشور داریم و درصنایع کاشی و سرامیک، نساجی و گردشگری هم حرف های زیادی برای گفتن داریم.

وی ادامه داد: البته امروز مشکلات عدیده ای هم گریبانگیر استان است که اگر به حال آن ها فکری نشود در آینده با معظلات بزرگی روبرو خواهیم شد از جمله این مشکلات مسئله آب است که در حال حاضر در ۱۵شهر استان تنش آبی داشته و به ۳۲۰روستا نیز با تانکر آب رسانی می شود.

جوکار برداشت سالانه ۲۳۰میلیون متر مکعب آب از ذخایر زیرزمینی و عدم برگشت آن و ارائه آب بی‌کیفیت به مردم را نگران کننده خواند و گفت: اگر معضل آب را حل نکنیم نمی‌توانیم تصویری از توسعه استان را داشته باشیم و متاسفانه امروز برخی سرمایه گذاران در استان در حال فرار هستند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس؛ خام فروشی، استقرار صنایع آلاینده در پهنه های صنعتی، غفلت از صنایع هایتک و پاک، عدم تکمیل چرخه فولاد در استان، توزیع ناعادلانه سرمایه گذاری در شهرستان ها، مهاجرت افراد غیر بومی و به ویژه اتباع خارجی به استان، حاشیه شینی در شهر یزد، تبعات ناشی از کرونا به خصوص در حوزه گردشگری ، عدم نوسازی صنایع و بازسازی آن ها را از مهمترین مسائل استان برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بی توجهی دولت قبل به اجرای خط دوم انتقال آب از خرسان به یزد اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم تخصیصی بودجه کافی تنها ۷۰کیلومتر از این مسیر لوله گذاری و دوسال است کار تعطیل شده که البته اخیرا مجلس بودجه خوبی را برای ادامه کار مصوب کرده است.

رییس مجمع نمایندگان استان با اشاره به تعرض بیش از ۴۰ مرتبه به خط لوله اول گلایه کرد: متاسفانه هیچ دفعه با مسببان برخورد نشده و حتی برخی مسئولان نیز از این اقدام حمایت کردند در صورت که آب انفال بوده و متعلق به همه ملت ایران است.

جوکار انتقال آب از دریا عمان، تکمیل طرح های نیمه کاره با پیشرفت بالای ۶۰درصد، حمایت از بیش از هزار واحد صنعتی تعطیل شده به دلیل عدم نقدینگی و تسهیلات و تعیین خطوط مرزی و تقسیمات کشوری را از اولویت های استان دانست و ابراز داشت: اضافه شدن نماینده به استان یکی از ضروریات بوده چرا که در حال حاضر یک شهرستان با یک نماینده و پنج شهرستان هم با یک نماینده در استان وجود دارند که مصداق بارز بی عدالتی است و از دولت درخواست داریم تا این موضوع را به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد ضمن اینکه حمایت از صنعت گردشگری و توجه به حفظ ارزش های آن همچنین واگذاری اختیارات به استانداران و فرمانداران از دیگر درخواست های ما از دولت است.

وی خطاب به استاندار جدید گفت: شناخت مدیران فعال و کارآمد و شایسته گزینی بر اساس معیارهای انقلابی و کادرسازی برای آینده بهره گیری از استعدادها و الگو قرار دادن مدیریت جهادی و عمل گرایی مدیران استان برای حفظ سرمایه های اجتماعی، کنار مردم بودن، توسعه شرکت های دانش بنیان و معرفی و حفظ هویت ایرانی تاریخی را محور فعالیت ها قرار دادن از جمله اقداماتی است که شما باید مورد توجه قرار دهید.

جوکار در پایان ضمن تشکر از اقدامات طالبی اظهار داشت: علی رغم کمبودها و ناکارآمدی هابی که در دولت قبل شاهد بودیم دکتر طالبی به خوبی در استان مدیریت کرد و تعامل و همراهی خوبی در حل مسائل استان داشت.

حیران_استان یزد

362994