مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد؛

ایجاد ۷۴۳ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از ایجاد ۷۴۳ فرصت شغلی برای توانمند سازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان خبر داد.
تصویر ایجاد ۷۴۳ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بااشاره به اینکه اشتغالزایی و کمک به استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با ایجاد درآمد با ثبات از راهبرد‌های اصلی و الویت‌های این نهاد است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۷۴۳ طرح اشتغالزایی برای توانمند سازی مددجویان در استان زنجان ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه در مجموع ۷۴۳ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت در ۵ ماه نخست امسال ایجاد شده است، افزود: ۶۴۹ فرصت شغلی از مجموع اشتغال ایجادشده از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال و ۹۴ فرصت شغلی جدید نیز با استفاده از ظرفیت‌های کاریابی در مناطق مختلف این استان برای مددجویان ایجادشده است.


صفری بابیان اینکه اشتغال از طریق کاریابی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی استان زنجان همچنان ادامه دارد، گفت: در ۵ ماه نخست امسال ۹۴ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق موسسات و شرکت‌های کاریابی مشغول به کار شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: بسته‌های تشویقی گوناگونی برای کارفرمایانی که مددجویان این نهاد را بکار گیرند در نظر گرفته شده است.
او یکی دیگر از شیوه‌های جدید و موثر ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت را بهره گیری از ظرفیت راهبران شغلی دانست و گفت: از مزیت‌های این طرح این است که مددجویان دغدغه تأمین مواد اولیه و فروش محصولات خودرا ندارند.

صفری بابیان اینکه از ابتدای امسال تعداد ۲۵۸ طرح اشتغال از طریق راهبران شغلی ایجاد شده است، افزود:در این نوع فرآیند اشتغالزایی راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و محصول تولیدشده را از مددجو تحویل گرفته و به فروش می‌رسانند و مددجویان نیز از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

صفری ادامه داد: هدف گذاری شده تا پایان امسال ۵ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی جدید بااعتباری قریب به ۲۰۷ میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

338530