از خواص شگفت انگیز آب نارگیل چه می دانید؟

آب نارگیل به کاهش وزن کمک می‌کند، احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد و فرد پس از نوشیدن آن، احساس سیری می‌کند.
تصویر از خواص شگفت انگیز آب نارگیل چه می دانید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، آب نارگیل فواید و خواص بیشماری دارد ، مصرف روزانه این نوشیدنی پرخاصیت می تواند بدن شما را دچار تغییراتی سازد که شاید مدتها بود برای آن راه های متفاوتی را امتحان کرده بودید. در ادامه این خواص را میخوانیم.

سلامت قلبی‌عروقی را افزایش‌می‌دهد

برای یک قلب سالم، باید غذاهای مغذی بخورید و منظم ورزش‌کنید. و حالا، می‌توانید نوشیدن آب نارگیل را به فهرست اضافه‌کنید.

مطالعات نشان‌داده‌اند که آب نارگیل می‌تواند خطر حملات قلبی را کاهش‌داده، فشار خون و فشارخون بالا را پایین ‌آورد.

آب نارگیل، ترجیحا تازه، می‌تواند برای افزایش سلامت قلبی‌عروقی، یکبار در روز مصرف‌شود.

ملاحظه– آب نارگیل ممکن است کالری کمی داشته‌باشد اما آب یک نارگیل می‌تواند پنج گرم قند داشته‌ باشد. بنابراین، خوردن زیاد آب نارگیل توصیه‌نمی‌شود.

کنترل دیابت

مصرف نارگیل ترشح انسولین و استفاده از قند خون را بهبود می بخشد و با تاثیر مثبت که روی هورمون های کنترل قند خون دارد، باعث کاهش ابتلا به دیابت می شود.

سوخت‌وساز را افزایش‌می‌دهد

احتمالا می‌دانید سوخت‌وساز بالا به این معناست که شما کالری بیشتری بسوزانید. در حالی‌که خیلی چیزها ممکن است سوخت‌وساز شما را کند کند، آب نارگیل از آنها نیست. درواقع، آب نارگیل می‌تواند سوخت‌وسازتان را افزایش‌دهد.

یکی از مواد ضروری برای سوخت‌وساز مناسب کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها و تبدیل آنها به انرژی، منگنز است. به همین دلیل آب نارگیل به افزایش سوخت‌وساز کمک‌می‌کند.

از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از سنگ کلیه یکی از موثرترین خواص آب نارگیل است. سنگ کلیه می‌تواند باعث درد زیاد و مشکلات سلامتی جدی شود. نوشیدن آب نارگیل می‌تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک‌کند.

سنگ کلیه زمانی اتفاق‌می‌افتد که در کلیه‌های شما تجمعی از کریستال‌ شکل‌بگیرد که باید از طریق ادرار دفع‌شود. تحقیقات نشان‌داده‌است آب نارگیل، میزان کریستال‌های جمع‌شده در کلیه را کاهش‌می‌دهد و همین امر ایجاد سنگ کلیه را به شکل قابل‌توجهی کاهش‌می‌دهد.

درمان سردرد

سردرد معمولا به دلیل خشکی ایجاد می شود آب نارگیل حاوی الکترولیت و مواد معدنی است که بدن را آب رسانی می کند وسردرد را تسکین می دهد.

درمان بیماری های ناشی از نوشیدن الکل

استفراغ و حالت تهوع دو مورد ازنشانه های نوشیدن الکل است ، آب نارگیل بدن را آب رسانی و استرس ناشی از نوشیدن الکل رادرمان می کند.

از کم‌آبی بدن جلوگیری‌کرده و آن را درمان‌می‌کند

کم‌آبی زمانی اتفاق‌می‌افتد که میزان آب بدن شما کاهش‌یابد. این اتفاق معمولا نتیجه ننوشیدن آب کافی یا از دست‌دادن آب از طریق دفع است. آب نارگیل، بدن شما را هیدراته نگه‌می‌دارد، و به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران از آن به‌عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین استفاده‌می‌کنند.

هنگامی که بدن‌تان کم‌آب شده است، فقط آب از دست نمی‌دهید؛ املاح ضروری و مواد مغذی را نیز ازدست‌می‌دهید. آب نارگیل، که میزان آب بالایی دارد و سرشار از مواد مغذی است، به جبران کم‌آبی بدن‌تان کمک‌می‌کند.

استخوان‌ها را قوی‌می‌کند

اگرچه استخوان‌های ما بیشتر از کلسیم تشکیل‌شده‌اند، اما برای حفظ قدرت و تراکم استخوان به بعضی مواد مغذی نیز نیازداریم.

مطالعات زیادی درمورد تاثیر آب نارگیل بر استخوان‌ها انجام‌شده‌است. نتایج این مطالعات مطلوب بوده است. آب نارگیل مقدار قابل‌توجهی کلسیم دارد که برای استخوان‌های سالم ضروری است. همچنین آب نارگیل حاوی منیزیم نیز هست که قدرت استخوان را می‌سازد.

فشارخون را پایین‌می‌آورد

آب نارگیل تاثیر مستقیمی بر فشارخون دارد. مطالعات نشان‌می‌دهند آب نارگیل می‌تواند به پایین‌آوردن فشار خون و فشارخون بالا کمک‌کند. همچنین آب نارگیل، کلسترول را پایین‌آورده و از لخته‌شدن خون جلوگیری‌می‌کند.

آب نارگیل دارای خواص آنتی‌ترومبوتیک است، یعنی به جلوگیری از لخته‌شدن خون کمک‌می‌کند. همچنین کلسترول را که با انسداد عروق قلبی بر فشار خون‌تان اثرمی‌گذارد، پایین می‌آورد.

اسهال را درمان‌می‌کند

آب نارگیل، مایعی ضروری برای افراد مبتلا به اسهال است. آب نارگیل با جایگزین‌کردن مایع از دست‌رفته دستگاه گوارش، از بستری‌شدن جلوگیری‌می‌کند.

جالب است که این مایع ساده، اسمولاریته بالاتری نسبت به محلول ORS تجویزی سازمان سلامت جهانی دارند و این به‌دلیل وجود ترکیبات شیمیایی ضروری مانند اسیدهای آمینه، مواد معدنی، آنزیم‌ها و اسیدهای چرب است. آب نارگیل به‌دلیل داشتن سدیم و کلرید پایین و قند و اسیدهای آمینه بالا، یک جایگزین مایع متعادل برای اسهال است.

سطح pH را متعادل‌می‌کند

خیلی از سموم و ترکیبات شیمیایی موجود در محیط و غذاها، pH بدن‌تان را به شدت اسیدی می‌کنند که می‌تواند باعث درد مفاصل، حساسیت شیمیایی، سوزش معده، افزایش وزن، دیابت و ضعف سیستم ایمنی شود.

اینجاست که آب نارگیل واردمی‌شود.

آب نارگیل خاصیت قلیایی دارد که به ذخیره pH سالم در بدن کمک‌می‌کند. بنابراین، دفعه بعدی که با اسیدیته آزاردهنده و سوزش معده مواجه‌شدید، در خوردن این نوشیدنی خوشمزه شک نکنید.

به کاهش وزن کمک‌می‌کند

کاهش وزن یکی از خواص شگفت‌انگیز نوشیدن آب نارگیل است. مصرف مواد کالری‌ خالی ( موادی که تنها پرکالری هستند و مواد مغذی ندارند) یکی از دلایل اصلی افزایش وزن شما است. نوشیدنی‌های گازدار و دیگر نوشیدنی‌های قندی می‌توانند کالری‌های زیادی را به شما بدهند و باعث شوند احساس گرسنگی کنید. اگر به دنبال یک جایگزین هستید، آب نارگیل یک جایگزین عالی است.

آب نارگیل منبع خوبی از فیبررژیمی است. بدن شما فیبر را هضم نمی‌کند، بنابراین مدت بیشتری در بدن‌تان مانده و باعث‌می‌شود احساس سیری کنید. به همین دلیل‌است که احساس گرسنگی کمتری دارید و کمتر می‌خورید.

آلزایمر را درمان‌می‌کند

آب نارگیل یکی از درمان‌های ممکن جدید برای بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر است.

در یک مطالعه، چنین یافت‌شد که ترنس-زیتین، یک سیتوکینین موجود در آب نارگیل، دربرابر آسیب سلول‌های مغزی، قدرت پیشگیری بالایی دارد. همچنین به اختلالات حافظه نیز کمک‌می‌کند.

338403