هشدار هواشناسی نسبت به وقوع گردوخاک در بوشهر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اعلام هشدار زرد از عصر امروز تا جمعه نسبت به وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی در شمال خلیج فارس و برخی از نقاط شمالی و مرکزی این استان خبر داد.
تصویر هشدار هواشناسی نسبت به وقوع گردوخاک در بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، زهرا راستگو کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد از امروز تا اواسط هفته آینده در برخی از ساعت‌‎ها به سرعت وزش بادهای شمال غربی روی دریا و سواحل استان، بویژه بخش‌های شمالی و مرکزی، افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: با این شرایط به تناوب علاوه بر افزایش تلاطم دریا، احتمال نفوذ گرد و خاک نیز در این نواحی دور از انتظار نخواهد بود.

راستگو ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی از ساعت‌‎ها با وزش باد و گاهی باد و گرد و خاک و فردا در برخی از مناطق جنوبی همراه با مه صبحگاهی پیش‌‍ بینی می‏‌شود.

وی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۵۶ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ و در فراساحل تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در مناطق شمالی و مرکزی ۶۰ تا۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ و از بامداد فردا در فراساحل ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌‏شود.

راستگو افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۲۷ دقیقه بامداد، مداول ۰۹:۳۹، جزر دوم ۱۶:۱۷ و مد دوم ۲۲:۱۹ خواهد بود.

منبع: ایرنا

338361