کشف 7 هزار ماینر در اصفهان باعث صرفه‌جویی 23 مگاواتی در مصرف برق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر در استان اصفهان در ۴۵۰ محل کشف شده است که باعث صرفه‌جویی ۲۳ مگاوات برق شده است.
تصویر کشف 7 هزار ماینر در اصفهان باعث صرفه‌جویی 23 مگاواتی در مصرف برق شد

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهانامروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در استان ۱۱ هزار کیلومتر راه‌، ۴۱۲ کیلومتر آزادراه و ۵ هزار کیلومتر راه روستایی داریم، اظهار داشت: در ۸ شهرستانی که کویری هستند این راه‌ها تحت تأثیر گرد و غبار قرار می‌گیرند، بنابراین طبق تفاهم‌نامه اداره راه، منابع طبیعی و هواشناسی مقرر شد کانون‌های فرسایش بادی شناسایی شده و برای نهال‌کاری اطراف جاده‌ها اقدام شود و طرح‌های بادشکن نیز برای جلوگیری از حوادث اجرا شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در فروردین ماه امسال به علت خیزش گرد و غبار در دو مقطعی که وزش باد شدید اتفاق افتاد در بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه تصادفات زنجیره‌ای رخ داد و علت آن خیزش گرد و غبار بود که مانع دید رانندگان شده بود.

وی با تأکید بر اینکه از سازمان جنگل‌ها و مراتع درخواست ویژه داریم که اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های نهال‌کاری، حفاظت از جاده‌ها و مناطق مسکونی که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده را تأمین کند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ روز ناسالم در استان داشته‌ایم.

شیشه‌فروش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ۳۲۰ روستای استان توسط تانکر آبرسانی سیار می‌شود، بیان کرد: از خرداد تاکنون ۵۶ شهر و ۳۸۰ روستا نیز در طرح آبرسانی اصفهان بزرگ دچار مشکل افت فشار و قطعی آب هستند، هواشناسی پیش‌بینی کرده است هوا تا پایان شهریور ۲ درجه گرم‌تر از نرمال خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مشکل برق و قطعی‌های آن عنوان کرد: از اول سال تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر در استان اصفهان در ۴۵۰ محل کشف شده که ۲۳ مگاوات توان تولید برق داشته‌اند و همچنان تیم‌های گشت و نظارت در این خصوص فعال هستند و برخورد لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: وزارت نیرو باید با استان اصفهان نیز مانند سایر استان‌ها برخورد کند، بیشترین همکاری را مردم استان اصفهان در کاهش مصرف آب و برق داشته‌اند و باید درصد خاموشی در استان کمتر شود و همچنین متناسب با ظرفیت استان باید نیروگاه برق و انرژی‌های نو در استان ایجاد کند.

شیشه‌فروش با اشاره به وقوع حوادث غرق‌شدگی در استان گفت: ۴۰ مورد حادثه در استخر‌های کشاورزی، رودخانه‌ها و استخر‌های خانگی از ابتدای سال تاکنون رخ داده که سبب فوت ۱۹ نفر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع ۴۳ حادثه حریق در مراتع استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: در این حوادث ۱۵۵ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان طعمه حریق شد.

شیشه‌فروش از انجام ۱۷ مأموریت امداد هوایی در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اذعان کرد: ۲۳ فرد مصدوم در این مأموریت‌ها نجات پیدا کردند، در استان ۲ بالگرد امدادی داریم که یک بالگرد در اختیار هلال‌احمر و دیگری در اختیار اورژانس است.

منبع: فارس

338185