مدیر‌کل ‌بنیاد ‌شهید و امور ایثار گران فارس اعلام کرد:

5 بهمن‌ماه اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی/ اجرایی نشدن فعالیت فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار کران استان فارس گفت: آئین اختتامیه ششمین کنگره  بین‌المللی شعر ایثار پنجم دی‌ماه در تالار حافظ برگزار می‌شود.aa
تصویر 5 بهمن‌ماه اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی/ اجرایی نشدن فعالیت فرهنگی

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، جت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان فارس، پیش از ظهر امروز در آستانه ششمین کنگره بین‌المللی شعر زنان عاشورایی خاطرنشان کرد: 51 درصد اعتبارت بنیاد شهید و امور ایثارگران و 20 درصد دیگر از سوی سایر دستگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص‌یافته و تاکنون اجرایی و عملیاتی نشده است.

وی افزود: توجه به برپایی کنگره زنان عاشورایی در قالب شعر عامل انتقال فرهنگ در‌ جامعه اسلامی است و با برگزاری چنین آئین‌هایی باید استمرار یابد.

رویکرد بنیاد شهید و امور ایثار گران انتقال فرهنگ در قالب شعر

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران فارس در ادامه این نشست تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان یک سازمان و نهاد فرهنگی در عرصه‌های مختلف هنری برای انتقال فرهنگ در قالب شعر در دستور کار خود قرار داده است.

علی محمدی بیان داشت: ایثار و همسران، امید به آینده کودک و نوجوان، ارزش‌های اخلاقی، عفاف، حجاب، شهید حاج قاسم سلیمانی، مفاهیم عاشورا، حافظان فرهنگ و تمدن مهم‌ترین محور‌های کنگره است.

وی ابراز داشت: ایثار ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه، سبک زندگی ایثارگرانه، کمک‌های مؤمنانه، مدافعان حوزه سلامت، افزایش امنیت ملی، شهدا و خانواده معظم شهدا و ایثارگر مدافع حرم و قهرمانان محور مقاومت از دیگر محور‌های کنگره است.

950 قطعه شعر ارسالی به دبیرخانه کنگره

دبیر علمی کنگره در این نشست افزود: این کنگره 600 شاعر در بخش‌های فارس، عربی، انگلیسی هزار و 950 قطعه شعر را به دبیرخانه ارسال که بیش از هزار و 700 شعر مربوط به بخش فارسی است.

محمد مرادی اظهارداشت: در بخش فارسی 800 قطعه شعر در قالب سنتی، 350 نو، نیمایی، سپید، 150 شعر در بخش کودک و نوجوان، شامل ترانه، شعر محاوره‌ای و سرود نیز به دبیرخانه کنگره ارسال‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: پالایش مقدمات آثار دریافتی از 20 آذرماه آغاز و 400 شعر به داوری نهایی راه یافت که درمجموع 16 نفر از شرکت‌کنندگان حائز رتبه و 13 نفر تقدیر شدند.

دبیر علمی کنگره تصریح کرد: در بخش عربی نیز 240 قطعه شعر در 2 قالب فصیح و لهجه از کشور‌های ایران، عراق، سوریه، لبنان، مصر، نروژ، الجزایر و در بخش انگلیسی 10 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال‌شده است.

مرادی بیان داشت: در بخش عربی نیز 3 نفر از شرکت‌کنندگان برگزیده و یک نفر و در بخش انگلیسی نیز 2 نفر تقدیر شدند.

381235