محرومیت روستاهای بخش مرکزی کوثر از اینترنت

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس با انتقاد از محرومیت روستاهای بخش مرکزی شهرستان کوثر گفت: روستاهای بخش مرکزی کوثر از اینترنت محروم هستند.
تصویر محرومیت روستاهای بخش مرکزی کوثر از اینترنت

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، سید غنی نظری نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر صبح امروز در بازدید از روستاهای بخش مرکزی شهرستان کوثر با انتقاد از وضعیت خدمات‌رسانی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: روستاهای بخش مرکزی کوثر از اینترنت محروم هستند.

وی افزود: با اشاره به زمزمه آغاز سال تحصیلی در شهرستان‌های خلخال و کوثر و علاقه دانش آموزان روستایی به تحصیل و نبود اینترنت در این مناطق روستایی اظهار کرد: با توجه به روند بیماری کرونا امسال آموزش به‌صورت مجازی و یا ترکیبی از حضوری، مجازی خواهد بود که نبود اینترنت در برخی روستاها امکان استفاده از فضای مجازی را به ساکنان این روستاها نمی‌دهد.

نظری در ادامه بیان کرد: نبود گاز در این روستا از عمده مشکلات اهالی بود که گازرسانی به همت اداره گاز شهرستان کوثر آغاز می‌شود و دستگاه‌ها و امکانات گازرسانی در این منطقه استقرار یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از آغاز ادامه طرح هادی در برخی روستاهای شهرستان کوثر خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته تنها ده درصد از طرح هادی اجرا شده که طبق قول مدیر کل بنیاد مسکن استان، نسبت به اجرای طرح هادی در این مسیر اقدامات لازم انجام خواهد شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه بازدید از روستاهای بخش مرکزی کوثر، وضعیت راه‌های ارتباطی بیش از ده روستا را نامناسب دانست و تصریح کرد: با حضور مدیر کل راهداری استان اردبیل آخرین وضعیت این راه‌های روستایی بررسی و از روستای گنجگاه تا آخرین روستا مسیر لکه گیری و آماده روکش آسفالت خواهد شد. اعتبارات خوبی برای این مسیر روستایی پیش بینی و تخصیص یافته است.

سید غنی نظری یکی از اصلی‌ترین نیاز های اهالی در روستاها را جاده بین مزارع عنوان کرد و گفت: جاده‌های بین مزارع در ده‌ها روستا از این بخش مشکلات عمده‌ای دارد که با استقرار یک دستگاه سنگین راهسازی از راهداری استان، مشکل جاده بین مزارع اهالی مرتفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: نیاز است تا مسؤولان کشوری و استانی در جهت رفع مشکلات روستاهای شهرستان کوثر نگاه جدی داشته باشند.

نظری به عدم پخش شبکه استانی در برخی روستاها بیان کرد: از مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل درخواست داریم تا نسبت به تحقق این خواسته به حق اهالی اقدامات لازم انجام شود.

وی به مشکل آبی روستاهای کوثر نیز اشاره کرد و گفت: امسال اعتبارات خوبی در حوزه آب با نظر مثبت نمایندگان استان در نظر گرفته شده و در نظر داریم روستاهایی که آب شرب آنها به لحاظ نیاز اهالی با مشکل مواجه است در اولویت رفع مشکل قرار گیرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر ادامه داد: با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور اعتبارات خوبی برای شهرستان خلخال و کوثر درجهت محرومیت‌زدایی به میزان 40 میلیارد تومان مصوب گردید که انشاالله با اولویت توجه به مناطق روستایی اعتبارگذاری انجام خواهد شد.

منبع:فارس

350641

سازمان آگهی های پرسون