جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد:

توقیف پنج دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از توقیف پنج دستگاه خودروی حامل انواع کالاهای قاچاق از سوی ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان خبر داد.
تصویر توقیف پنج دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، سرهنگ ایرج خانی پور فرمانده انتظامی شهرستان ابهر افزود: ماموران پلیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق، با اجرای طرح تشدید برخورد با قاچاقچیان و ایجاد پست ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری از مسیرهای ارتباطی استان، تعداد ۲ دستگاه کامیون، ۲ دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ حامل محموله قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس در بازرسی از این پنج دستگاه خودرو متوقف شده، مقدار پنج هزار و ۱۶۰ کیلو گرم مواد اولیه شکلات خارجی، ۷۹۰ کیلو گرم پاستیل، ۴۲۴ ثوب البسه، یک هزار و ۵۷۵ کیلوگرم مرغ و ۲ هزار و ۴۰۰ قوطی نوشابه انرژی زا را که به صورت قاچاق جابجا می شد را به دست آوردند.

خانی پور با بیان اینکه کارشناسان ذیربط ارزش این میزان کالای کشف و ضبط شده را قریب هفت میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در این رابطه پنج نفر به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۵ شهر صائین قلعه این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و تشدید مبارزه با احتکار کالا از احتکار و انبار کردن آرد یارانه ای در یک انباری، مطلع و موضوع به منظور برخورد با فرد متخلف در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ محمد مهدیخانی، افزود: پس از بررسی و صحت موضوع، ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۵ به محل مورد نظر عزیمت و پس از هماهنگی با مرجع قضایی به همراه ماموران سازمان تعزیرات حکومتی این شهرستان از این انبار بازدید به عمل آوردند.

وی اظهار داشت: ماموران در بازرسی از انبار، تعداد ۱۹۰ کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی (هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم) را کشف کردند که کارشناسان ذیربط ارزش تقریبی آن را ۱۹۰ میلیون ریال برآورد کردند.

مهدیخانی با تاکید بر اینکه مبارزه با کالای قاچاق از اولویت های پلیس است، افزود: پلیس در جهت حمایت از اقتصاد مقاومتی تمام توان و ظرفیت خود را برای مبارزه با قاچاقچیان کالا به کار گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستای مقابله با ورود کالای قاچاق، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سمند مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

سرهنگ محسن غنیمتی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از این خودروی سواری، تعداد ۴۵ دستگاه لوازم برقی و ۵۵۲ عدد لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی را کشف کردند که کارشناسان ارزش آن را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی اظهار داشت: در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی این شهرستان معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی در ورودی شهر سلطانیه به یک دستگاه کامیون حاوی چوب، مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

سرهنگ حسین اصانلو، افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی، در بازرسی از این خودرو، چهار تن تنه درخت سرو را که به صورت قاچاق جابجا می شد و فاقد هرگونه مجوز از اداره منابع طبیعی بود را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه کارشناسان ارزش چوب های قاچاق مکشوفه را در حدود یک میلیارد ریال برآورد کردند اظهار داشت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و اقدامات قانونی در حال انجام است.

منبع: ایرنا

337309