رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی:

527 کیسه کود شیمیایی قاچاق در سطح استان کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی از کشف ۲۶ تن و ۳۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق در سطح استان خبر داد و گفت: در روند رسیدگی به این پرونده ۴ متهم دستگیر که در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.
تصویر 527 کیسه کود شیمیایی قاچاق در سطح استان کشف شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان خراسان شمالی، سرهنگ تقی توئی رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه افرادی در زمینه فروش کود شیمیایی قاچاق فعالیت می‌کنند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده پیرامون این موضوع مشخص شد که افرادی سودجو پس از خرید کود‌های شیمیایی یارانه‌ای سهمیه کشاورزان آن را در ساعات پایانی شب و با خودرو‌های باری و با بارنامه‌های تحت عنوان ضایعات پلاستیک و ... به یکی از کارخانه‌های تولیدی در مرکز کشور با چندین برابر قیمت به فروش می‌رسانند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه کارآگاهان این پلیس با تلاش شبانه‌روزی و انجام اقدامات فنی و اطلاعات در ۳ عملیات مختلف موفق شدند ۵۲۷ کیسه کود شیمیایی به وزن ۲۶ تن و ۳۵۰ کیلوگرم را کشف کنند، تصریح کرد: ارزش این مقدار کود شیمیایی قاچاق کشف شده یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ توئی ادامه داد: در روند رسیدگی به این پرونده ۴ متهم دستگیر که در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

365225