رئیس کارگروه مدیریت و حکمرانی مجامع بسیج استان:

معرفی مدیران انقلابی به مراجع تصمیم گیر استان یزد

رئیس کارگروه مدیریت و حکمرانی مجامع بسیج استان یزد گفت: مدیران انقلابی و کارآمد به مراجع تصمیم‌گیر استان معرفی می شوند.
تصویر معرفی مدیران انقلابی به مراجع تصمیم گیر استان یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، رئیس کارگروه مدیریت و حکمرانی مجامع بسیج استان یزد گفت: مدیران انقلابی و کارآمد به مراجع تصمیم‌گیر استان معرفی می شوند.

احمدعلی زارع مهرجردی در جلسه دبیرخانه شهید مدرس یزد متشکل از مجمع نمایندگان استان یزد و مجمع بسیجیان استان یزد اظهار داشت: طرح ساماندهی منابع انسانی و توسعه مدیریت استان در گام دوم اکنون در حال تدوین نهایی است.

وی افزود: بر اساس این طرح، مدیران کارآمد و انقلابی به مراجع تصمیم گیر استان معرفی می شوند که در انتخاب این افراد هیچ دخالت و توصیه ای نداریم و تنها کار شناسایی افراد کارآمد، فعال و انقلابی را به مراجع تصمیم‌گیر استان انجام می دهیم.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در امور بسیج نیز در این نشست با اشاره به مواردی که توسط کارگروه‌های 11 گانه دبیرخانه شهید مدرس بررسی می‌شود، گفت: مردمی سازی معادن و شاخص‌های انتخاب مدیران در دستورکار این دبیرخانه قرار گرفته است.

سرهنگ حمیدرضا محدث عنوان کرد: مجمع بسیجیان استان یزد متشکل از اساتید، نخبگان و خبرگان موضوعات علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، گردشگری، فضای مجازی است که با ایجاد کارگروه‌های 11 گانه با روحیه انقلابی و تفکر جهادی و بسیجی در صدد رفع مشکلات و مسائل انقلاب در استان یزد هستند.

وی عنوان کرد: تلاش کارگروه‌های 11 گانه، ارائه راهکارهای موثر و به اشتراک گذاشتن آنها برای حل مسائل استان بر اساس هم‌فکری و هم‌اندیشی است.

محدث بیان کرد: این راهکارها ممکن است از جنس گفتمان سازی، اجرایی یا قانون گذاری و اصلاحات قانونی باشد.

وی یادآور شد: در این جلسه به دو موضوع مهم مردمی سازی معادن و شاخص‌های انتخاب مدیران در دولت جدید پرداخته شده که امیدواریم با راهکارهای ارائه شده، بتوانیم گامی موثر در این دو بخش برداریم.

محدث ادامه داد: قانون مردمی سازی معادن نیاز به دو تبصره دارد که موارد آن به نمایندگان مجلس تقدیم خواهد شد.

وی در مورد شاخص انتخاب مدیران نیز بیان کرد: لازم است در مورد این شاخص‌ها ذهنیت سازی شود تا مدیرانی کارآمد، انقلابی و جهادی سکان پیشبرد امور استان را در دست بگیرند.

محدث عنوان کرد: این طرح‌ها برای عملیاتی شدن در دبیرخانه شهید مدرس که متشکل از مجمع نمایندگان استان یزد و مجمع بسیجیان استان است، به اشتراک گذاشته می‌شود و امیدواریم این مسائل کارگشا باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه دو ماه دیگر کلید می خورد، اظهار داشت: دبیرخانه شهید مدرس برنامه های خود را به نمایندگان استان ارائه دهند تا با همکاری همگان بتوانیم دفاع خوبی از این برنامه داشته باشیم.

محمدرضا دشتی اردکانی همچنین با بیان اینکه وزرای دولت سیزدهم کار خود را بسیار خوب شروع کردند، افزود: امیدواریم مشکلات کشور در نیمه دوم سال 1400 رفع شود یا حداقل کاهش پیدا کند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس نیز در این جلسه اظهار داشت: محیط زیست نیز باید مانند مسئله آب به یک مطالبه همگانی تبدیل شود زیرا چالش‌های جدی این حوزه دامنگیر مردم شده است.

سیدجلیل میرمحمدی عنوان کرد: بسیاری از صنایع بر خلاف آنچه مسئولان مطرح می‌کنند، ارزش افزوده برای مردم و استان ندارند زیرا از یک سو بیماری‌های حاصل از آلاینده‌های صنعتی و از سوی دیگر بحث‌های جدی در حوزه اجتماعی که ناشی از مهاجرت‌ها، حتی امنیت استان را دچار خدشه کرده است.

میرمحمدی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی ما این است که دیگر اشتغالزایی صنعتی در استان یزد کافی است و باید به سمت توسعه صنایع پاک و دانش بنیان برویم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس تاکید کرد: اگر 30 تا 40 صنعت پاک در استان یزد مستقر شود، هم آلایندگی ندارد، هم فارغ التحصیلان دانشگاهی که عمده بیکاران یزد را تشکیل می دهند مشغول کار می شوند و هم برای استان ارزش افزوده به همراه خواهند داشت.

دبیرخانه شهید مدرس متشکل از مجمع نمایندگان استان یزد و مجمع بسیجیان استان شامل اساتید، نخبگان و خبرگان موضوعات علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی، گردشگری و ... است که با تشکیل کارگروه‌های یازده‌گانه، به بررسی مسائل حوزه‌های مختلف و ارائه راهکار در مورد آن می پردازند.

336496