مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان:

مدارس خشتی و گلی ریشه‌کن شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه خشت و گل مدارس زنجان آجر شده است گفت: از سال گذشته مدارس خشتی و گلی در استان زنجان نداریم.
تصویر مدارس خشتی و گلی ریشه‌کن شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، جهانگیر صفری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ سرانه فضای آموزشی در استان ۵.۶ مترمربع بوده که هم‌اکنون این رقم به ۶.۱ مترمربع رسیده است که این شاخص رشد مدرسه‌سازی در زنجان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به رشد اعتبارات ملی از مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته، افزود: در زنجان با مدارس خشتی و گلی خداحافظی شده و با استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی بیش از ۱۰۲۹ مدرسه در قالب ۳۸۵۸ کلاس درس، زنجان دیگر بخاری‌های نفتی و غیرنفتی بدون استاندارد ندارند.

این مقام مسئول، تخریب و احداث بیش از ۱۵۵ مدرسه تخریبی و بیش از ۴۰ باب مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی در سطح استان را از جمله اقدامات این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مدارس تخریبی استان ۲.۹ درصد و مدارس نیازمند به مقاوم‌سازی ۱۹.۳ درصد است. همچنین در طی چهار سال گذشته در استان زنجان ۱۰ مدرسه سنگی تخریب و از نو ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۸۵ پروژه با ۴۸۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: از این تعداد ۲۳ پروژه با ۱۱۰ کلاس درس، جزو پروژه‌های نیمه‌تمام و رها شده بودند که در سه سال اخیر تکمیل شدند. تعهدات خیرین نسبت به سال ۱۳۹۶ رشد ۱۷۰ درصدی را نشان می‌دهد و تعهد خیّران در سال ۱۳۹۸ به میزان ۸۷ میلیارد ریال بود که در سال گذشته به بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال رسیده است و رشد ۱۱۸ درصدی دارد.

صفری با بیان اینکه با توجه به این رویکرد، توجه به امر خیران مدرسه‌ساز امروز هیچ پروژه خیری رها شده در سطح استان نداریم، یادآور شد: در حال حاضر ساخت مجتمع‌های آموزشی موضوعی است که در سفر وزیر پیشین آموزش‌وپرورش مورد تاکید قرار گرفت و به دنبال آن هستیم که ساخت این مجتمع‌ها را در استان افزایش دهیم.

منبع: ایسنا

336350