کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی خبر داد:

ثبت زنجان به عنوان دومین مرکز استان خنک در کشور

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان از ثبت زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته به عنوان دومین استان سرد کشورخبر داد.

تصویر ثبت زنجان به عنوان دومین مرکز استان خنک در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسین سلطانی، افزود: طی مدت یاد شده میزان دمای هوای زنجان ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد و شهرکرد نیز با دمای ۵ درجه بالای صفر، نخستین مرکز استان کشور به لحاظ خنکی هوا به ثبت رسید.

وی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت ۱ درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز گیلوان و چورزق در شهرستان طارم برای دومین روز متوالی دمای ۴۴+ درجه سانتیگراد را داشتند.

سلطانی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی این مدت میزان دما در خیرآباد ۶ و ۳۰، حلب ۷ و ۳۴، سجاس ۸ و ۳۰، زنجان ۹ و ۳۱، زرین رود ۹ و ۳۱، سلطانیه ۹ و ۳۱، گرماب ۹ و ۳۲، باش قشلاق گرماب ۹ و ۳۳، نیک پی ۱۰ و ۳۴، فرودگاه زنجان ۱۰ و ۳۲، دانشگاه زنجان ۱۱ و ۳۲، دندی ۱۱ و ۳۳، قیدار ۱۴ و ۲۹، ماه نشان ۱۵ و ۳۵، فیله خاصه ۱۵ و ۳۵، ارمغانخانه ۱۵ و ۳۰، پری ۱۵ و ۳۰، خرمدره ۱۶ و ۳۲، ابهر ۱۷ و ۳۴، آب بر ۲۰ و ۴۱، چورزق ۲۱ و ۴۴، گیلوان ۲۳ و ۴۴ درجه سانتیگراد گزارش شد.

وی، تصریح کرد: امروز کاهش موقت دما را در سطح این استان شاهد هستیم و میزان دما در شهرستان طارم نیز مقداری کاهش خواهد یافت اما از فردا /سه شنبه/ تا پایان هفته، مجدد هوای زنجان گرم‌تر خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: روز چهارشنبه شدت وزش باد افزایش خواهد داشت و از عموم مردم انتظار می رود توصیه ها و هشدارهای هواشناسی را در رابطه با وزش باد جدی‌تر بگیرند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه‌روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

302063