برنامه وزیر بهداشت برای کنترل کرونا چیست؟

وزیر بهداشت در پیامی ضمن تشکر از رئیس جمهور برای انتخاب وی از همه ذی نفعان حوزه سلامت درخواست کرد در مدیریت کرونا با این وزارتخانه همراهی کنند.
تصویر برنامه وزیر بهداشت برای کنترل کرونا چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بهرام عین اللهی، در این پیام آورده است: در ابتدا ضروری میدانم از حسن اعتماد رئیس جمهور و نیز نمایندگان شریف ملت بزرگوار ایران صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم. شرایط حاکم در دنیا و به تبع آن کشور اسلامی ما در مواجهه با بیماری کرونا مسئولیت خطیر و سنگین تلاشگران حوزه سلامت را دو چندان نموده است، به ویژه آنکه تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و تأثیر آن بر شئونات مختلف نظام سلامت کشور مدیریت بیماری را دشوار می‌نماید. با این وجود تجربه گذشته به ویژه دوران دفاع مقدس نشان از این واقعیت دارد که هرگاه مردم عزیزمان اراده نموده اند به مدد الهی بر سختی‌های عظیمی فائق آمده ایم.

امروز نیز در شروع دولت سیزدهم و عزم جدی رئیس جمهور برای مرتفع نمودن مشکلات فرارو و تاکید بر مدیریت بیماری کرونا به عنوان اولویت اول کشور بدون تردید می‌توان انتظار داشت که در پرتو عنایات حضرت حق تعالی و در سایه همدلی و همراهی ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی و نیز مدافعان حوزه سلامت خواهیم توانست گام‌های مؤثری را در انجام این مهم برداریم.

اینک با استعانت از پروردگار متعال و جلب همراهی تمام ذی نفعان حوزه سلامت اعم از مردم و نیز ارائه کنندگان خدمات در سطوح مختلف، کارشناسان، مدیران، معاونین، سیاستگذاران و همچنین سایر بخش‌های دولت که به نحوی در تأمین سلامت جامعه سهیم هستند، از امروز اولین گام‌ها برای عملیاتی شدن برنامه ارائه شده با محوریت حکمرانی پاسخگو در سطوح مختلف به صورت رسمی آغاز می‌شود.

ریل گذاری‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف از جمله سلامت که در قالب سیاست‌های کلی سلامت در سال ۱۳۹۳ به عنوان مهم‌ترین سند راهبردی این بخش از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، تکلیف نقش آفرینان عرصه اجرایی نظام سلامت را به خوبی مشخص نموده است.

اینجانب تاکید می‌نمایم در ۴ سال آینده وزارت بهداشت، به عنوان تولیت نظام سلامت، در کوتاه مدت ضمن تقویت مدیریت بیماری کرونا از طریق اتمام واکسیناسیون جامعه هدف تعیین شده تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ به عنوان مطالبه اصلی رئیس جمهور، روزآمد کردن پروتکل‌های پیشگیرانه و جلب همراهی جامعه برای اجرای مؤثر آنها، مسائل موجود در بخش‌های بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش پزشکی را به گونه‌ای شناسایی و مرتفع نماید تا اهداف مندرج در برنامه محقق گردد.

یقیناً این اهداف با همراهی جامعه کادر سلامت، کارشناسان، مدیران و مسئولین متدین، متخصص، مسئولیت پذیر وظیفه شناس و با انگیزه مسیر خواهد شد.

منبع: مهر

335216