کمبودی در زمینه تامین داروهای کرونا نداریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: بیماران به راحتی می‌توانند در داروخانه‌های منتخب داروهای خود را تهیه کنند.
تصویر کمبودی در زمینه تامین داروهای کرونا نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، منان حاجی محمودی، در بازدید از داروخانه‌های ۲۹ فروردین و سیزده آبان، گفت: داروسازان از هنگام شیوع بیماری کرونا از جمله افرادی بودند که به هیچ وجه تعطیلی نداشتند و همواره سعی کردند با وجود بی مهری‌ها از ارائه خدمات صادقانه به مردم دریغ نکنند.

وی افزود: به علت تأخیر واکسیناسیون و رعایت نکردن شیوه نامه‌ها ما در پیک پنجم بیماری مصرف برخی اقلام دارویی بیش از ۶ برابر در کشور افزایش یافته است.

حاجی محمودی گفت: فقط مصرف داروی رمدسیویر در مرداد ۱۴۰۰ به نسبت ماه‌های قبل بیش از ۶ برابر افزایش یافت و باعث کمبود سرم به عنوان حامل تزریقی این دارو نیز شد.

وی افزود: صف‌های طولانی برای تأمین دارو در مقابل داروخانه‌های مرجع مانند سیزده آبان، ۲۹ فروردین و…، نشان از پیک بیماری و افزایش تعداد مبتلایان داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با توجه به شدت بیماری و برای جلوگیری از صف‌های طولانی در هفته‌های گذشته، پس از پیگیری‌های لازم به منظور تأمین دارو و سرم مورد نیاز در سطح کل کشور، همه داروهای سرپایی درمان بیماران کرونا در داروخانه‌های منتخب بخش خصوصی توزیع شد و در دو داروخانه سیزده آبان و ۲۹ فروردین مسیر عرضه داروی بیماران کرونا جدا شد تا ضمن رعایت شیوه نامه‌های فاصله گذاری اجتماعی دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز تسهیل شود.

وی افزود: فهرست داروخانه‌های منتخب از طریق سایت سازمان غذا و دارو، سایت دانشگاه‌های علوم پزشکی و سامانه تی تک برای عموم مردم در دسترس است.

حاجی محمودی ادامه داد: در حال حاضر در خصوص موجودی داروهای کرونا از جمله رمدسیویر، فاویپیراویر و سرم محدودیتی وجود ندارد و با توجه به راه اندازی مسیرهای ویژه و همچنین عرضه‌ی داروهای کرونا در داروخانه‌های منتخب، دسترسی مردم به این داروها افزایش پیدا کرده است.

منبع: مهر

335300